اختصاصی الف/ پایتخت عراق هدف جدید هسته های خاموش داعش برای ایجاد ناامنی؛ جزئیات دفع حملات در دروازه شمالی شهر بغداد + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3980927182
 پایتخت عراق هدف جدید هسته های خاموش داعش برای ایجاد ناامنی؛ جزئیات دفع حملات در دروازه شمالی شهر بغداد + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، در روزهای اخیر استان بغداد نیز مانند استان های « دیاله، کرکوک، صلاح الدین و نینوا» شاهد حملات سنگین هسته های خاموش گروهگ تروریستی داعش به مواضع نیروهای عراقی بوده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، دوشنبه شب ( بیست و پنجم آذرماه) عناصر تروریستی داعش مستقر در شمال استان بغداد و نزدیکی مرزهای مشترک با استان دیاله عملیات گسترده ای را علیه مواضع نیروهای امنیتی عراق ترتیب دادند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با گروه بین الملل الف به جزئیات حملات صورت گرفته اشاره کرد و افزود: ایستگاه نظامی نیروهای امنیتی در بخش « 14 رمضان» در منطقه « العبایجی» توسط تروریست های داعش هدف قرار گرفته شد.

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای امنیتی مستقر در منطقه متوجه تحرکات شدند، گفت:  نیروهای عراقی به سرعت نسبت به حمله تروریست ها عکس العمل نشان دادند و موفق شدند حملات را به طور کامل خنثی کنند.

وی از متواری شدن عناصر تروریستی داعش پس از دفع حملات در این محور خبر داد و افزود: نیروهای عراقی عملیات گسترده ای را در منطقه « العبایجی» برای شناسایی عناصر مخفی داعش و پاکسازی نقاط آلوده آغاز کرده اند.

منطقه راهبردی « العبایجی» دروازه شمالی شهر بغداد محسوب می شود و از محور غربی به جاده اصلی جنوب استان صلاح الدین - پایتخت متصل می شود و در کنار رود دجله و نزدیکی های مرزهای مشترک با غرب استان دیاله واقع شده است.

به گزارش گروه بین الملل الف، همزمان با اعتراضات و ناآرامی ها در برخی از مناطق مرکزی شهر بغداد، تروریست های داعش با پشتیبانی محور غربی - عبری - عربی در تلاش هستند با حملات غافلگیرانه حومه شهر پایتخت را ناامن کنند.

از ایستگاه بازرسی « الراشدیه» در شمال شهر بغداد خبر می رسد، نیروهای امنیتی موفق شدند یک خودروی حامل دهها قبضه سلاح را توقیف کنند؛ این خودروی از استان کرکوک  راهی پایتخت شده بود که به مقصد نرسید.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی داعش در تلاش بودند این سلاح ها را به مناطق برگزاری اعتراضات در مرکز شهر بغداد برسانند و با حمله به نیروهای امنیتی و مردم ناامنی ایجاد کنند که ناکام ماندند.

در حال حاضر، برخی از مناطق جنوبی و شمالی در حومه شهر بغداد از جمله « الطارمیه، اللطیفیه، الیوسفیه، المحمودیه و...» به هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش آلوده هستند و تلاش برای پاکسازی کامل این نقاط ادامه دارد.