طلا در انتظار توافق آمریکا و چین

گروه اقتصادی الف،   3980926131

ازآنجایی‌که جزئیات محکمی در مورد قرارداد اولیه آمریکا و چین وجود ندارد و این امر سرمایه‌گذاران را از معاملات قطعی برحذر داشته است، معاملات طلا امروز در حاشیه قرار گرفت.هر اونس طلا با ۲.۷۲ دلار افزایش ۱۴۷۸.۹۰ دلار فروخته شد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، از آنجایی‌که جزئیات محکمی در مورد قرارداد اولیه آمریکا و چین وجود ندارد و این امر سرمایه‌گذاران را از معاملات قطعی برحذر داشته است، معاملات طلا امروز در حاشیه قرار گرفت.

هر اونس طلا با 2.72 دلار افزایش 1478.90 دلار فروخته شد.

میشائیل مک‌کارتی، استراتژیست ارشد بازار در بازارهای سی‌ام سی گفت: «وضعیت تجاری در حال بهبود است... اما کاهش ارزش دلار با ان مقابله می‌کند.... از این رو، ما با حرکت دو عامل در جهت مخالف، شاهد بازه محدود نوسان طلا هستیم»

شاخص دلار پس از ثبت خسارت‌هایی در دو جلسه کاری گذشته، اندکی تغییر کرد و این فلز گران‌بها برای مالکان دیگر ارزها را گران تر ساخت.     

سرمایه‌گذاران تمایل دارند تا در مورد توافق تجاری اولیه منعقد شده میان آمریکا و چین در هفته گذشته بدانند.

«وقتی در مورد اسناد واقعی توافق حرف می‌زنیم، ریسک‌های واقعی وجود دارد، ما می‌توانیم شاهد مقداری نامیدی در بازار باشیم و البته این برای طلا عاملی تقویتی است.»

لری کودلو، مشاور ارشد کاخ سفید روز دوشنبه گفت: فاز نخست توافق تجاری میان دو کشور کاملا تکمیل شده است.

طلا در شرایط بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی  به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری دیده می‌شود و تا این زمان از سال جاری میلادی 15 درصد افزایش قیمت داشته است که بیشتر در نتیجهجنگ 17 ماهه تعرفه‌ای آمریکا و انگلیس بوده است.