محمدجواد لاریجانی: علت قطعی اینترنت عمدتا مسائل امنیتی بود

گروه اجتماعی الف،   3980926092 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌قضاییه با بیان اینکه حوادث اخیر فتنه بنزینی بود گفت: با اعتراضات مردمی به یک گونه عمل می‌کنیم و در مقابل تهاجمات تروریستی به گونه دیگری عمل خواهیم کرد. نیروهای امنیتی رفته رفته قدرت خود را نشان دادند و آرامش به کشور بازگشت.

محمدجواد لاریجانی: علت قطعی اینترنت عمدتا مسائل امنیتی بود

به گزارش تسنیم، صبح امروز نشست سفرای کشورهای خارجی مقیم در تهران با سخنرانی محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر ایران در ستاد حقوق بشر قوه قضاییه برگزار شد.

لاریجانی در خلال این نشست در مصاحبه با خبرنگاران نسبت به حوادث خشونت‌آمیز هفته‌های اخیر ایران توضیح داد: «دو حادثه در خلال این جریانات وجود داشت، یکی از این حوادث جریانات اعتراضی مردم نسبت به گران شدن بنزین بود و این اعتراض از این جهت مهم است که ما باید اعتراضات مردمی را گوش دهیم. قسمت دیگر این حادثه یک گروه بسیار ورزیده و هدایت شده با امکانات وسیع به سرعت در زیر تظاهرات وارد شدند و عملیاتهای تخریبی‌ را انجام دادند. آنها دست به تخریب، کشتار  و حد اعلای خشونت زدند. نحوه عمل این گروه کوچک شبیه داعش بود. حتی من به کمیسر عالی حقوق بشر نوشتم که ما شاهد تولد داعش جدید هستیم.»

دبیر ستاد حقوق بشر ایران در خصوص آمادگی نیروهای نظامی ایران در این حادثه گفت: «نیروهای امنیتی ما پیش‌بینی دقیقی از ظهور این حادثه نداشتند یا پیش‌بینی نمی‌کردند که این دو اتفاق با هم افتاده است. ما با اعتراضات مردمی به یک گونه عمل می‌کنیم و در مقابل تهاجمات تروریستی به گونه دیگری عمل خواهیم کرد. نیروهای امنیتی رفته رفته قدرت خود را نشان دادند و آرامش به کشور بازگشت.»

لاریجانی در خصوص بیانیه کمیسر عالی حقوق بشر جهانی گفت: «کمیسر عالی حقوق بشر اعلام کرد که تعداد کسانی که در تظاهرات شرکت کرده‌اند کمتر از 120 هزار نفر بوده است؛ این به آن معناست که این جمعیت کمتر از یک درصد جمعیت ایران بودند.»

دبیر ستاد حقوق بشر ایران در ادامه افزود: «این خرابی‌های به وجود آمده نمی‌تواند توسط این عده کم اتفاق افتاده باشد، به همین منظور باید اسم آن را یک "فتنه بنزینی" گذاشت. این فتنه دارای برنامه‌های از قبل تعیین شده و بیرون از مرزها بوده است.

لاریجانی در خصوص قطعی اینترنت گفت: «علت قطعی اینترنت عمدتا مسائل امنیتی بوده است و اینترنتی که مورد استفاده تحرکات تروریستی در جهان قرار می‌گیرد فاجعه‌آمیز است. کسانی که طرفدار اینترنت هستند باید این قسمت ماجرا را در نظر بگیرند.»

او در ادامه نسبت به تحرکات تهاجمی دیگر کشورها نسب به ایران بیان کرد:« ما شاهد یک تحرک سیاسی در دنیا هستیم که جمهوری اسلامی را مرتباً مورد تهاجم قرار می‌دهند. برای مثال می‌گویند ایران افرادی را کشته است یا زندانی کرده است، اما واقعیت مسئله این است که 85 درصد از شهدای ما مربوط به نیروهای امنیتی و عموم مردم است که مورد تهاجم قرار گرفتند و تنها 15 درصد از کشته شدگان افراد مهاجم تروریستی هستند.»

وی در پایان گفت:« جمهوری اسلامی به صورت قاطعانه با مهاجمان و تروریست‌ها برخورد خواهد کرد؛ اما با کسانی که در تظاهرات اعتراض شرکت داشتند براساس گفته‌های مقام معظم رهبری، دستگاه قضا با نهایت تسامح برخورد خواهد کرد.»