بالاترین رشد سالانه فروش گوشی‌های هوشمند به نام هوآوی ثبت شد

گزارش بازرگانی،   3980925105

بنا بر گزارش‌های International Data Corporation (IDC)، فروش گوشی‌های هوشمند در بازه زمانی ژوئیه تا سپتامبر سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است. برند هوآوی موفق شده رتبه نخست افزایش فروش را به خود اختصاص بدهد.

به گزارش IDC، در فاصله زمانی ژوئیه تا سپتامبر، چیزی در حدود 358.3 میلیون گوشی موبایل در سراسر جهان به فروش رسیده. این در حالی است که در مدت زمان مشابه در سال گذشته، این رقم به 355.6 میلیون دستگاه می‌رسید. علاوه بر این آخرین گزارش‌های فصلی در سه ماهه سوم سال 2019 خبر از رشد 8.1 درصدی هوآوی نسبت به سه ماهه دوم سال می‌دهد.

می‌توان گفت رشد فروش گوشی‌های هوشمند نسبت به سال گذشته، از ابتدای سال 2019 آغاز شد. بیش از 66.6 میلیون دستگاه از تمام گوشی‌های فروخته شده تا سه ماه سوم سال 2019، به برند Huawei تعلق دارد. با رسیدن به این رقم، می‌توان گفت که فروش گوشی‌های هوآوی بالاترین میزان رشد را به نام خود ثبت کردند.

با نگاهی بر آمارهای IDC در سال 2018 می‌توان متوجه این موضوع شد که این شرکت در سه ماهه سوم سال 2018 موفق به فروش 52 میلیون گوشی موبایل شده و نزدیک به 15 درصد از بازار جهانی را در اختیار داشت. با وجود رشد سالانه منفی برخی از سازندگان بزرگ گوشی‌های موبایل در جهان، رشد سالانه هوآوی به مثبتِ 28.2 درصد می‌رسد. هوآوی بالاترین نرخ رشد سالانه را به نام خود ثبت کرده است. در این میان برندهایی مانند شیائومی و اپل رشد منفی داشتند.