وزیر صنعت: واگذاری خودروسازی‌ها منتفی نشده

گروه اقتصادی الف،   3980925069

رضا رحمانی وزیر صمت گفت: واگذاری خودروسازی‌ها منتفی نشده است.

وزیر صنعت: واگذاری خودروسازی‌ها منتفی نشده

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خانه ملت درباره وضعیت واگذاری خودروسازی‌ها، گفت: واگذاری خودروسازی ها در قالب پروسه ای انجام می‌گیرد؛ اصلاحات  ساختاری در این صنعت شروع و زمینه واگذاری شرکت‌های تو در توی در خودروسازی‌ها در حال فراهم شدن است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت از واگذاری خودروسازی‌ها کوتاه نمی‌آید

رحمانی با بیان اینکه برای واگذاری خودروسازی‌ها باید از ظرفیت افراد و گروه‌هایی که توانایی و تجربه کافی دارند، استفاده کرد، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت از واگذاری خودروسازی‌ها کوتاه نمی‌آید.

وی با اشاره به شیوه واگذاری خودروسازی‌ها، اضافه کرد: در وهله نخست باید اموال و املاک خودروسازی‌ها واگذار شود سپس شرکت‌های وابسته آنها و در مرحله آخر سهام اصلی خودروسازان واگذار می‌شود که تحقق این امور مستلزم برخی زمینه‌سازی‌ها است.

وزیر کابینه دولت دوازدهم در پاسخ به این پرسش که آیا وزارتخانه تحت امرش برای حفظ سهام ایران خودرو در بانک پارسیان تلاش می‌کند، توضیح داد: اصلا؛ وزارت صمت انگیزه‌ای برای سهامداری در بانک پارسیان ندارد.

نامه‌نگاری با وزارت اقتصاد برای واگذاری سهام ایران خودرو در بانک پارسیان

رحمانی با بیان اینکه به وزارت اقتصاد و دارایی سه بار برای واگذاری سهام ایران خودرو در بانک پارسیان نامه نوشته است، ادامه داد: به تمام مسؤولان، گفته شده که در راستای واگذاری این سهام تمام تلاش خود را بکار برند زیرا هر چه سهام بانک پارسیان زودتر واگذار شود برای وزارت صنعت، معدن و تجارت بهتر است.