قیمت‌ خودرو به قبل برمی‌گردد؟

گروه اقتصادی الف،   3980924102 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان اتوموبیل افزود: وقتی دلار افزایش پیدا می‌کند همه به بازار هجوم می‌آورند تا خودرو بگیرند و ارزش پول خود را حفظ کنند همین امر باعث می‌شود که یک سری خریدار کاذب پیدا شود که فقط به دنبال بالا بردن قیمت هستند و آن وقت شاهد هستیم که قیمت‌ها بدون هیچ توجیهی افزایش پیدا می کنند.

به گزارش ایلنا، علی‌رضا پور حسنی در خصوص آخرین وضعیت بازار خودرو گفت: نوسان ارز در چند روز اخیر باعث شده همه چیز در کشور به هم بریزد و تمام اصناف و حوزه‌ها اکنون درگیر نوعی سردرگمی هستند. وضعیت به آنجا رسیده که سیستم روحی و روانی فعالان اقتصادی در کشور به هم ریخته است و بیراهه نیست که بگوییم که برخی از آنها مریض شده‌اند.

وی ادامه داد: وقتی دلار ۱۱ هزار تومانی در عرض کمتر از یک ماه به ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان می‌رسد هیچ کاری نمی‌شود در این کشور کرد اکنون در بازار خودرو، وضعیت به گونه‌ای شده که همه چیز کاذب است و هیچ کس نمی‌داند که این وضعیت تا کی ادامه دارد.

پور حسنی افزود: وقتی دلار افزایش پیدا می‌کند همه به بازار هجوم می‌آورند تا خودرو بگیرند و ارزش پول خود را حفظ کنند همین امر باعث می‌شود که یک سری خریدار کاذب پیدا شود که فقط به دنبال بالا بردن قیمت هستند و آن وقت شاهد هستیم که قیمت‌ها بدون هیچ توجیهی افزایش پیدا می‌کنند. از طرف دیگر تحریم‌ها و کاهش تولید ایران خودرو و سایپا باعث شده تا کمتر از همیشه خودرو به بازار عرضه شود اینکه مدیران این دو شرکت اظهار می‌کنند که بازار را در کنترل دارند و تعهدات خودرا به موقع انجام می‌دهند بیشتر شعار است.

وی افزود: با سهمیه‌بندی بنزین خودروهای دوگانه سوز حداقل ۱۵ میلیون تومان گران‌تر شده است و خودروهایی که به دلیل تحریم تولید آن متوقف شده مانند برلیانس و ساندرو به صورت تصاعدی افزایش قیمت دارند.

پورحسنی مدعی شد: در این چند روزی که شاهد نوسان ارز بودیم خودروسازها تا حدامکان از تزریق خودرو به بازار خودداری کردند و تا آنجا که می‌توانستند کمتر خودروی صفر تحویل دادند.

وی با اشاره به کاهش قیمت ارز در آخرین ساعات کاری هفته گذشته گفت: اگر قیمت ارز کاهش پیدا کند و به همان عدد قبلی برسد و از همه مهمتر اینکه ثبات داشته باشد احتمالا جلوی این روند صعودی افزایش قیمت خودرو گرفته شود اما به طور حتم قیمت‌ها به روال سابق باز نخواهد گشت و به طور کلی هر چیزی که گران می‌شود دیگر ارزان نمی‌شود.

عضو اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتوموبیل تصریح کرد: در ۱۰ روز اخیر به طور میانگین قیمت خودروها ۱۰ تا ۲۰ میلیون افزایش پیدا کرده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۴۱۰۹۶۱۴:۳۵:۰۴ ۱۳۹۸/۹/۲۴
اگر قیمت ارز کاهش پیدا کند و به همان عدد قبلی برسد و از همه مهمتر اینکه ثبات داشته باشد احتمالا جلوی این روند صعودی افزایش قیمت خودرو گرفته شود ..
م۱۲۴۱۲۳۳۱۵:۵۹:۴۵ ۱۳۹۸/۹/۲۴
بعععععععععععععععععععععععله
مهدی۱۲۴۱۴۳۰۱۸:۳۲:۳۷ ۱۳۹۸/۹/۲۴
اگر کسی خودرو نخرد، البته که از قیمتهای قبلی هم ارزانتر خواهد شد. فقط کافیست در مقابل زورگویی و .. خودرو سازان (دراصل ارابه سازان بی کفایت) بایستیم و از خریدن ماشین با این قیمتها صرف نظر کنیم. یک بار اینکار را کردیم و نزدیک بود، .. ارابه ساز را به زانو در آوریم که با خدعه دولت در فروش اقساطی و تزریق پول به آنان، قِسر در رفتند. هموطنان لطفا 6-5 ماه از خرید ماشن صفر خودداری کنید، و گول خرید اقساطی را نخورید تا مافیای .. ارابه ساز را از پا درآوریم.
ناشناس۱۲۴۱۶۹۴۲۳:۳۸:۵۵ ۱۳۹۸/۹/۲۴
حتما !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین