ابطحی مطرح کرد؛ سنگ‌اندازی هیئت‌رئیسه مجلس درباره استیضاح زنگنه

گروه سیاسی الف،   3980924079 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان مجلس گفت: هیئت‌رئیسه مجلس در مسیر اعلام وصول استیضاح زنگنه سنگ‌اندازی می‌کند.

سنگ‌اندازی هیئت‌رئیسه مجلس درباره استیضاح زنگنه

به گزارش تسنیم، سیدجواد ابطحی عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی و یکی از استیضاح‌کنندگان وزیر نفت از تعلل هیئت‌رئیسه مجلس برای اعلام وصول نکردن استیضاح زنگنه در پارلمان انتقاد کرد و گفت:  تاکنون بیش از 4 جلسه برای بررسی استیضاح آقای زنگنه وزیر نفت، چه در کمیسیون انرژی و چه با استیضاح‌کنندگان برگزار شده و در همه این جلسات نیز استیضاح‌کنندگان از توضیحات وی قانع نشده‌اند.

وی افزود: در شرایطی که استیضاح‌‌کنندگان در تمامی جلسات از توضیحات زنگنه قانع نشده‌اند، می‌بایست طرح استیضاح وی به هیئت‌رئیسه مجلس ارسال شود، اما نمی‌دانیم چرا هیئت‌رئیسه مجلس از اعلام وصول طرح استیضاح وزیر نفت امتناع می‌کند.

نماینده مردم خیمنی‌شهر در مجلس با بیان اینکه هیئت‌رئیسه مجلس در مسیر اعلام وصول استیضاح زنگنه سنگ‌اندازی می‌کند، اظهار داشت: سنگ‌اندازی و ایجاد مانع در مسیر استیضاح وزیر نفت از سوی هیئت‌رئیسه مجلس کاملا مشهود است.

ابطحی تأکید کرد: برخی اعضای هیئت‌رئیسه مجلس به دلیل منافع شخصی که با زنگنه دارند، مانع اعلام وصول طرح استیضاح زنگنه می شوند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پایان به برخی محورهای استیضاح زنگنه اشاره و خاطرنشان کرد: علت حذف کارت سوخت و راه‌اندازی مجدد آن، افزایش قاچاق سوخت، ارائه‌ اطلاعات غلط درباره افزایش قیمت بنزین، عدم صداقت درباره‌ علت گران شدن نرخ بنزین، وجود دستگاه کارت‌خوان در دفتر وزارت نفت، نا کارآمدی در انعقاد قراردادهای میادین مشترک گازی و نفتی، اتخاذ برخی تصمیمات نادرست در واگذاری‌ها و همچنین عدم توجه به توسعه پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها و فرآورده‌های نفتی از جمله محور‌های استیضاح وزیر نفت است.