یمن: عربستان در اجرای توافق سوئد وقت‌کشی می‌کند

گروه جهان الف،   3980924044

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با تاکید بر آمادگی ارتش برای پاسخ به هرگونه اقدام تنش‌زا از سوی دشمن، گفت: ائتلاف عربی هر روز مرتکب نقض‌های بسیاری می‌شود و تعداد این نقض‌ها از ابتدای آتش‌بس به ۳۰ هزار و ۹۰۳ مورد رسیده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به جنبش انصارالله به نیروهای ائتلاف عربی متجاوز درباره ادامه نقض توافقنامه آتش‌بس و آغاز هرگونه اقدام تنش‌زایی در شرایطی که نیروهای یمنی به اجرای توافقنامه استکهلم پایبند هستند، هشدار داد.

یحیی سریع در توییتی نوشت: ما اقدامات اجرایی‌ای چون استقرار دوباره نیروها در بندر حدیده، تثبیت آتش‌بس و مراقبت از ارسال کمک‌ها را به صورت یک جانبه انجام دادیم اما نیروهای دشمن هنوز در اجرای توافقنامه آتش‌بس وقت‌کشی می‌کنند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: ائتلاف عربی هر روز مرتکب نقض‌های بسیاری می‌شود و تعداد این نقض‌ها از ابتدای آتش‌بس به ۳۰ هزار و ۹۰۳ مورد رسیده است.

وی افزود: همچنین دشمن و مزدوران آن به محاصره شهر الدریهمی ادامه داده و نزدیک به یک سال است که اجازه نمی‌دهند غذا و دارو به دست یمنی‌های تحت محاصره برسد.

یحیی سریع با اشاره به اینکه موارد نقض آتش‌بس نشان‌دهنده عدم جدیت ائتلاف در اجرای توافقنامه‌ سوئد است، گفت: تعداد شهدا در ساحل غربی یمن از زمان آتش‌بس به ۱۷۵ شهید از جمله ۶۳ کودک، ۲۷ زن و ۸۵ مرد و تعداد زخمی‌ها به ۴۸۱ تن شامل ۱۶۹ کودک، ۹۷ زن و ۲۱۵ مرد رسیده است.

او در ادامه تاکید کرد، سازمان ملل و شورای امنیت مسئول هرگونه اقدام احمقانه و تنش‌زای نیروهای ائتلاف در ساحل غربی هستند و نتایج این اقدامات فاجعه‌بار خواهند بود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پایان با اشاره به آمادگی این نیروها برای پاسخ به هرگونه اقدام احمقانه و تنش‌زایی، تاکید کرد که ائتلاف مسئول این امر خواهد بود.