لاریجانی: پذیرش آتش‌بس در یمن اقدامی عاقلانه است

گروه سیاسی الف،   3980924038

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: گفت‌وگو در زمینه حل مسئله یمن مسیر خوبی است اما باید دید این گفت‌وگوها در عمل به آتش‌بس منجر می شود یا خیر.

لاریجانی: پذیرش آتش‌بس در یمن اقدامی عاقلانه است

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه دوازدهمین مجمع عمومی مجالس آسیایی در ترکیه با عبدالله ملی العمری نایب رئیس مجلس عمان دیدار و گفت و گو کرد.

لاریجانی در این دیدار، روابط ایران و عمان را خوب توصیف کرد.

رئیس مجلس با اشاره به دیدارهای اخیر اقتصادی مسئولان کشور عمان بیان داشت: امیدواریم این تحرکات نتیجه بخش باشد. روابط ایران و عمان طولانی مدت و عمیق است و حوادث اخیر در منطقه تأثیری بر روابط ایران و عمان نداشت. کشور عمان همیشه نقش آرامش بخش داشته است.

وی بیان داشت: تجار ایرانی علاقه مند به حضور در کشور عمان هستند، با این حال مشکلاتی دارند که شما می‌توانید آن را حل کنید. بهتر است بانک مرکزی دو کشور توافقاتی برای حل مسائل بازرگانان داشته باشند.

لاریجانی با اشاره به پروژه مهم انتقال گاز از دریا به سمت عمان گفت: باید وزرای مربوطه دو کشور برای حل مشکلات فنی و اقتصادی این پروژه اهتمام بیشتری داشته باشند چرا که این پروژه استراتژیک به نفع هر دو کشور است.

وی با اشاره به رفتار کشور عمان در قبال بحران یمن تأکید کرد: نقش شما در این بین عاقلانه بود؛ امیدواریم گفت وگو در خصوص یمن به نتیجه عملی و آتش بس برسد، پذیرش آتش بس در یمن مسیر عقلانی است.

در ادامه این نشست، عبدالله ملی العمری نایب رئیس مجلس کشور عمان گفت: روابط بین ایران از جمله مسئولین دولتی، پارلمانی و بازرگانی محکم و عمیق است.

وی ادامه داد: ما در مجلس شورای عمان از نزدیک روابط سیاسی و اقتصادی هیأت‌هایی که به ایران سفر می‌کنند را دنبال می کنیم. اخیرا هیأت تجاری از عمان به تهران سفر کرده است که امیدواریم نتیجه بخش باشد.

نایب رئیس مجلس عمان تأکید کرد: در مسائل اقتصادی اهتمام داریم که گام‌های موثری برداریم و فرصت حضور بازرگانان ایرانی در مناطق اقصتادی و مناطق آزاد تجاری را فراهم کنیم.

وی در خصوص انتقال گاز از ایران به عمان از راه دریا گفت: اراده کافی برای انجام این پروژه وجود دارد و تنها مشکلات فنی و اقتصادی مانع آن است که با پیگیری وزرای مربوطه قابل حل است.

نایب رئیس مجلس عمان در خصوص بحران یمن اظهار داشت: عمان بر برخی گفت وگوها درباره یمن اشراف دارد و تلاش می‌کنیم برای پایان این جنگ راه حلی پیدا کنیم.

وی تأکید کرد: شرایط یمن رو به بهبود است؛ تلاش‌ها برای حل مسئله یمن با سالم ترین شیوه شکل گرفته است.