آذری جهرمی: اینترنت ملی، دروغی بزرگ است

گروه اقتصادی الف،   3980924029

وزیر ارتباطات: اینترنت ملی دروغی بزرگ است و شبکه ملی اطلاعات با اینترنت ملی تفاوت دارد و چیزی جای اینترنت را نمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما. محمد جواد آذری جهرمی شب گذشته در آیین پایانی جشنواره کودک آنلاین افزود: همیشه این دغدغه در ذهن والدین بوده است که چگونه محتوا‌ها و تولیدات فرهنگی را کودکانشان استفاده کنند.

وی گفت: در کشور‌های دیگر وقتی روی یک اسباب بازی مثبت ۱۲ نوشته می‌شود آن را برای بچه ۶ ساله نمی‌خرند، اما این فرهنگ در کشور ما شکل جا نیفتاده است.

وزیر ارتباطات گفت: اگر کسی بچه‌ای در خانه داشته باشد و بخواهد تلویزیون نگاه کند شبکه پویا را در اختیار او می‌گذارند چرا که به محتوای آن اعتماد دارند، اما اگر کودکی بخواهد در فضای مجازی برود چه باید بکند؟

وزیر ارتباطات گفت: عصر تلویزیون به معنای عام بخواهیم یا نخواهیم رو به افول و عصر فضای مجازی رو به رشد است.

وی اینترنت را به معنای اکسیژن جامعه دانست و گفت: قطع کردن اینترنت به معنای قطع کردن اکسیژن است و در بیان این واقعیت‌ها نباید لکنت زبان داشت، اما در موضوع قطع اینترنت شاید شاهد تصمیم‌های موقتی باشیم که این‌ها پیش می‌آید.

وی گفت: اینترنت ملی دروغی بزرگ است و آنقدر آن را جا انداختند که برای حل کردن آن، زمان نیاز است و شبکه ملی اطلاعات از اینترنت ملی متفاوت است و هیچ چیز جای اینترنت را نمی‌گیرد.

تلاش برای محصول کردن خلاقیت نوجوانان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در جشنواره کودک آنلاین شرایطی فراهم شد تا کودکان و نوجوانان خلاق بتوانند خلاقیت خود را تبدیل به محصول کنند.

محمدجواد آذری جهرمی در آیین پایانی جشنواره کودک آنلاین افزود: در فضای مجازی که رو به رشد و اقبال روز افزون است کودکان ما کجا باید محتوا را ببینند؟ در شرایطی که به بهانه کودک بودن خیلی از محتوا‌ها از دسترس خارج می‌شود پس این همه هنرمند و محتوا و سوژه جذاب در فضای مجازی چگونه باید عرضه شود؟

وی گفت: بستن در به معنای بستن عرصه فرهنگ و مانند نشستن روی شاخه و بریدن ته آن است و راه درست، بستن نیست بلکه راه، کار کردن است و بهشت را به تلاش و بها می‌دهند.

وزیر ارتباطات افزود: دو سال پیش در ذهن ما این بود که ظرفیتی را به وجود آوریم که در فضای مجازی سکویی داشته باشیم که اگر والدین بخواهند فضایی را ایجاد کنند همانند شبکه پویای تلویزیون، کانال پویایی را در فضای مجازی داشته باشد.

وی گفت: محتوا، سفارشی نیست و باید آنچه کودک و نوجوان دوست دارد عرضه کرد چرا که محتوا و زبان دو عرصه متفاوت است و یک محتوا را می‌توان به دو زبان ارائه کرد و ما باید به سلیقه نوجوان احترام بگذاریم و محتوا را با زبان آنان ارائه کنیم.

آذری جهرمی افزود: امروز سکو‌هایی وجود دارد که می‌تواند محتوایی را عرضه کند و ما در جشنواره کودک آنلاین به دنبال تبدیل خلاقیت نوجوانان به محصول بودیم و در گام بعدی باید والدین را آگاه سازی کنیم تا کودکانشان را در فضای مجازی تنها نگذارند و ما در همین ارتباط ۵۰ سازمان غیر دولتی را که آموزش دیده اند به مدارس فرستادیم.

وی گفت: قطعاً کودک آنلاین پایان ندارد و در سال جدید ۳۱ هسته استانی تشکیل می‌شود و جشنواره‌ها را استانی برگزار خواهیم کرد و هیچ ایده‌ای نباید پنهان بماند.

وزیر ارتباطات افزود: محصولات باید تولید شود و باید جهانی فکر کرد و بخشی از حرکت شتاب دهی ما همان مشاوره‌هایی است که ما را در بازار جهانی مطرح می‌کند و امیدواریم به زودی جشنواره بین المللی کودک آنلاین برگزار شود.

آذری جهرمی گفت: تا سه هفته آینده همه محصولات نوجوانان و کودکان در این جشنواره در کانالی قرار داده می‌شود و ما باید کمک کنیم کودکان این فضا را ببینند که علاوه بر سرگرمی موجب اشتغال فعالان این حوزه و همچنین رشد فرهنگی شود.

مجوزهای فعالیت پهپاد پستی را خواهیم گرفت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما در خصوص مجوز‌های پهپاد پست مشکلی نداریم و در هر مسیر پروازی که بخواهد اقدامی شود از مراکزی که باید مجوز بگیریم خواهیم گرفت.
محمد جواد آذر جهرمی در حاشیه آیین پایانی کودک آنلاین درجمع خبرنگاران درباره اهداف برگزاری این جشنواره افزود: جوانان ایرانی خلاقیت‌های بی نظیری در زمینه فرهنگ و هنر دارند و ما باید بستری را فراهم کنیم تا ایده‌ها و خلاقیت‌ها تبدیل به محصول شود.

وی گفت: کودک آنلاین یک زنجیره توانمند سازی برای کسب و کار‌ها و افراد خلاق است و ما در یک سال گذشته هزار و ۱۲۰ ایده دریافت کردیم.

وی افزود: همه این ایده‌ها در هیات داوری بررسی شد و تیم‌های برتر سرمایه اولیه از ما دریافت کردند و در یک مرکز دوره هم جمع شدند و مشاوره گرفتند و توانستند ایده خود را به محصول تبدیل کنند و امروز ۲۵ محصول فاخر در عرصه داخلی و بین المللی معرفی شد که حتماً بازار خوبی به خود اختصاص خواهد داد.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تضمینی وجود دارد که پهپاد پستی که مطرح کردید همانند سال ۹۵ ناکام نماند؟ افزود: پهپاد که پهپاد است و می‌تواند در سال‌های مختلف و با ایده‌های مختلف مطرح شده باشد، اما آنچه که امروز مطرح کردیم این است که شرکت ایرانی طراحی پهپاد پستی را به عهده گرفته است و قابلیت مدیریت متمرکز و مسیریابی را دارد و همه ملاحظات پستی با تحویل دادن بسته در آن وجود دارد.

آذری جهرمی گفت: این طرح کاملاً آزمایش شده و فناوری اش قابل دستیابی است و هدف ما استفاده برای امداد‌های خاص و عرضه خدمات شهریست و در ماشین‌های برقی و موتور و دوچرخه‌های برقی هم قابل استفاده است و به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند.

وی ادامه داد: امروز شرکت ملی پست با اورژانس و هلال احمر مکاتباتی داشت که از آن‌ها خواسته شد مسیر‌های پر تکرارشان را بفرستند و آنجا که نیاز به ارسال خدمات دارند با پهپاد که مقرون به صرفه‌تر از بالگرد است انجام شود.

وزیر ارتباطات گفت: ما ناوگان را تجهیز کرده ایم و به شرکت‌های دانش بنیان هم فراخوان می‌دهیم و در حال ارزیابی هستیم که ناوگان ما چند پهپاد داشته باشد.

وی گفت: شرکت پست از گذشته ناوگان هوایی داشت و این دستاورد جدید است.

وزیر ارتباطات اضافه کرد: دیروز هم پست ترکیه با پست ما تماس داشت و درخواست انتقال تجربیات کرده است.

آذری جهرمی گفت: این کار بسیارمهمی است و بر پایه خلاقیت‌های جوانان ایرانی در عرصه ساخت پهپاد صورت گرفته که کاملا تولید داخل است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مسائل امنیتی این طرح رفع شده است؟ افزود: طبیعتاً برای مسیر‌های پروازی باید مجوز گرفته شود که هماهنگی‌ها انجام خواهد شد.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه قانون مشخصی برای پهپاد‌های تجاری وجود ندارد مسیر‌های پروازی آن چگونه تعیین می‌شود و چه تضمینی وجود دارد تا در آسمان زده نشود؟ گفت: مگر ماشین تولید می‌کنند به راحتی تردد می‌کند؟ هر چیزی اصولی دارد و ما به فناوری رسیده ایم و مسائل مربوط به مجوز‌ها مانع از انجام فعالیت نیست و هر مسیر پروازی که اتفاق بیافتد از مراکزی که نیاز به کسب مجوز داشته باشند مجوز خواهیم گرفت.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه باتوجه به اینکه شرکت آمازون در چین در انجام این طرح موفق نبود شما بر اساس چه الگویی این ایده را می‌خواهید پیاده کنید؟ گفت: هر کشوری مشخصات خاص خود را دارد و با توجه به بازاری که در ایران وجود دارد خدمات خوبی به مناطق محروم و صعب العبور می‌توانیم بدهیم که این بازار اقتصادی هم محسوب می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین