دلیل شکست حزب کارگر در یک نظرسنجی به روایت دیلی میرور

گروه جهان الف،   3980923139 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
دلیل شکست حزب کارگر در یک نظرسنجی به روایت دیلی میرور

به گزارش الف نتایج نظرسنجی از انتخابات انگلیس نشان می دهد "جرمی کوربین" رهبر حزب کارگر، دلیل اصلی شکست این حزب در انتخابات انگلیس است. 

به نوشته روزنامه انگلیسی دیلی میرور، تحقیقات به عمل آمده پس از "شب فاجعه بار" برای آقای کوربین نشان می دهد که 43 درصد از پرسش شوندگان گفته اند رهبری حزب کارگر دلیل رای ندادنشان به این حزب بوده است. 

طرفداران کوربین بلافاصله از مساله برگزیت به عنوان ناکامی حزب خود در انتخابات یاد کرده اند. در همین حال، کوربین خود گفته است "در نهایت انتخابات مقهور برگزیت و ما شد که به عنوان نماینده مردمی بودیم که هم به ماندن در اتحادیه اروپا و هم خروج از آن رای دادند." 

این در حالی است که تنها 17 درصد از کسانی که به حزب کارگر رای ندادند، می گویند موضع این حزب در قبال برگزیت دلیل رایشان بوده است. 

سیاست های اقتصادی حزب کارگر تنها از منظر 12 درصد از رای دهندگان، دلیل رویگردانی آنها از حزب بوده است. 

در میان طرفداران سابق حزب کارگر نیز که به محافظه کاران رای داده بودند، همین وضعیت وجود داشت، یعنی از نظر آنها، کوربین دلیل اصلی رایشان بوده است. 

از نظر 45 درصد از افرادی که از حزب کارگر به محافظه کاران روی آورده اند، رهبری کارگر مهم ترین دلیل رای ندادنشان بوده و 31 درصد هم برگزیت را عامل آن اعلام کرده اند. 

همین وضعیت درباره طرفدارانی از حزب کارگر وجود داشت که به لیبرال دمکرات ها رای دادند، گرچه تعدادشان کمتر بود: 29 درصد از این رای دهندگان رهبری حزب را دلیل اصلی خود برای رای ندادن به حزب کارگر اعلام کردند، 21 درصد هم مساله برگزیت و 6 درصد سیاست های اقتصادی حزب. 

این نظر سنجی را روز جمعه 13 دسامبر، موسسه Opinium Research  به صورت آنلاین برگزار کرد که در آن 5 هزار و 641 نفر بالای 18 سال شرکت کرده بودند.