گزارش اختصاصی الف/ پشت‌پرده حملات عناصر مخفی داعش در حومه غربی شهر سامرا؛ سناریوی افزایش ناامنی در عراق با حمایت آشکار آمریکایی‌ها + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3980923118

براساس اطلاعات به دست آمده، محور غربی - عبری - عربی به سرکردگی آمریکایی ها در تلاش است سناریوی درگیری «شیعی - شیعی» را در مناطق مرکزی و جنوبی عراق اجرا کند و همزمان تروریست های داعش را برای ایجاد ناامنی و ملتهب کردن عراق وارد عمل کنند و تمرکز نیروهای عراقی را در محورهای مهم برهم بزنند.

گزارش اختصاصی الف/ پشت‌پرده حملات عناصر مخفی داعش در حومه غربی شهر سامرا؛ سناریوی افزایش ناامنی در عراق با حمایت آشکار آمریکایی‌ها + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، پنج شنبه شب (بیست و یکم آذرماه) هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش در محور شرقی دریاچه « الثرثار» با یک خودروی بمب گذاری شده یک حمله انتحاری را علیه نیروهای بسیج مردمی ترتیب دادند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با الف به جزئیات این حمله غافلگیرانه در استان صلاح الدین اشاره کرد و افزود: تروریست های مخفی داعش در جریان این عملیات مواضع رزمندگان تیپ 313 بسیج مردمی را در منطقه « خط اللاین» هدف قرار دادند.

این منبع میدانی با بیان این که منطقه « خط اللاین» در حومه غربی شهر سامراء واقع شده است، گفت: در حمله انتحاری تروریست های داعش 7 تن از نیروهای بسیج مردمی شهید و 3 تن دیگر زخمی شدند.

وی تصریح کرد: نام های « محسن عبد السادة عبد الحسين غافل العتابي، حسين مكطوف علي كسار الزريجاوي، حيدر كاصد حمود محسن النيازي، حسين جبار عبد فليغص الغزي، عماد خليل بغداد سلمان الخفاجي، صباح محمد رشيد داود السعيدي و عماد حسن زويد حميد الصافي» از شهر ناصریه در لیست شهدا هستند.

این منبع میدانی افزود: نیروهای عراقی پس از این حمله انتحاری، جست وجوی نقطه به نقطه را در منطقه « خط اللاین» برای شناسایی هسته های خاموش داعش آغاز کردند و موفق شدند 4 تن از عناصر تروریستی را در این محور به هلاکت برسانند.

به گزارش گروه بین الملل الف، منطقه « خط اللاین» در محور غربی شهر سامراء با جنوب شهر تکریت حدود 40 کیلومتر فاصله دارد و به صحرای مهم « الانبار» که هم مرز با استان صلاح الدین است متصل می شود. 

به گفته منابع میدانی، منطقه « خط اللاین» یکی از مناطق اصلی تردد هسته های خاموش داعش در استان های صلاح الدین و الانبار محسوب می شود و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

تروریست های داعش در تلاش بودند با ایجاد ناامنی در منطقه « خط اللاین» یگ گام دیگر به شهر « سامراء» نزدیک تر شوند و محور جنوبی شهر تکریت را هم ناامن کنند و جاده راهبردی « بغداد - دهوک - ترکیه» را در معرض یک خطر جدی قرار دهند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در هفته های گذشته تحرکات هسته های مخفی داعش در استان صلاح الدین همزمان با ناآرامی ها در مناطق مرکزی و جنوبی عراق با حمایت آشکار آمریکایی ها افزایش یافته است.

در روزهای اخیر دهها تن از تروریست ها با حمایت آمریکایی ها ( ائتلاف به اصطلاح بین المللی مبارزه با داعش) از مناطق در تصرف نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه از محور شرقی استان حسکه سوریه وارد خاک عراق شده اند.

به گزارش گروه بین الملل الف، عناصر تروریستی منتقل شده از خاک سوریه در نزدیکی منطقه « سنجار» در شمال غرب استان نینوا عراق مستقر شده اند تا در آینده نزدیک حملاتی را علیه نیروهای بسیج مردمی ترتیب دهند.

به گفته منابع میدانی، آمریکایی ها در 2 ماه گذشته تحرکات خود را برای تقویت هسته های خاموش داعش چند برابر کرده اند و براساس اطلاعات به دست آمده درصدد هستند تروریست ها را در مناطق غربی استان الانبار تجمیع کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، محور غربی - عبری - عربی به سرکردگی آمریکایی ها در تلاش است سناریوی درگیری « شیعی - شیعی» را در مناطق مرکزی و جنوبی عراق اجرا کند و همزمان تروریست های داعش را برای ایجاد ناامنی و ملتهب کردن عراق وارد عمل کنند و تمرکز نیروهای عراقی را در محورهای مهم برهم بزنند.