ذوالقدر: مجلس دهم جزو انقلابی‌ترین مجلس‌ها بود/ وقتی به مجلس حمله شد برای مقاومت کردن اسلحه خواستیم

گروه سیاسی الف،   3980923098

فاطمه ذوالقدر با بیان اینکه مجلس دهم جزو انقلابی‌ترین مجلس‌ها بود، گفت: به مجلس که حمله شد، صحن را قطع نکردیم و حتی در آنجا نماز جماعت خواندیم و برای مقاومت کردن اسلحه خواستیم.

مجلس دهم جزو انقلابی‌ترین مجلس‌ها بود/ وقتی به مجلس حمله شد برای مقاومت کردن اسلحه خواستیم

فاطمه ذوالقدر عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به سوالی درباره عملکرد مجلس دهم اظهار داشت: مجلسی که ما داشتیم واقعا سخت‌ترین مجلس بود و همه مشکلات اقتصادی اعم از تحریم‌ها و حتی حمله‌ای که داعش به آن داشت بی‌سابقه بود.

وی افزود: واقعاً باید بگویم که مجلس دهم جزء انقلابی‌ترین مجلس‌ها بود. به مجلس که حمله شد، ما همه در صحن بودیم ولی صحن را قطع نکردیم، خونسردی‌مان را حفظ کردیم و تذکرات کتبی و شفاهی قرائت شد و حتی در آنجا نماز جماعت خواندیم و برای مقاومت کردن اسلحه خواستیم.

وی با بیان اینکه همه نوع اتفاق را در مجلس دهم داشتیم، تصریح کرد: از همان ابتدا اعتراضات موسسات مالی و بانکی و همچنین خروج ترامپ از برجام و حوادث تروریستی اهواز از اتفاقاتی بود که در زمان مجلس دهم رخ داد.

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به اینکه ما حدود ۶۰ جلسه غیرعلنی داشتیم، اظهار داشت: این آمار نشان دهنده این است که چقدر مسائل مختلف در این دوره اتفاق افتاد که ما به خاطر آن حدود ۶۲-۶۳ جلسه غیرعلنی برگزار کردیم و این نشان می‌دهد که این مجلس با مسائل مختلف اقتصادی، امنیتی و معیشتی گرفتار بوده ولی علی‌رغم این‌ مشکلات توانسته مصوبات و قوانین خوبی را تصویب کند.

ذوالقدر ادامه داد: قانون برنامه ششم را ما تصویب کردیم که در آن موارد خوبی از جمله زنان و خانواده، جوانان و محیط زیست وجود داشت. در کنار این‌ها لایحه‌های مهمی چون اعطای تابعیت به فرزندان متولد شده از پدران خارجی، هوای پاک و خاک، حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان، تشدید مجازات اسیدپاشی، تغییر ساعت کاری برای خانم‌هایی که شرایط خاص دارند و افزایش زمان بارداری و شیردهی از ۶ ماه به ۹ ماه از جمله طرح‌ها لوایح و قوانینی است که مجلس دهم علی‌رغم همه مشکلات، توانست تصویب و ابلاغ کند.

وی با اشاره به عملکرد فراکسیون زنان مجلس دهم گفت: سعی کردیم هم در بودجه سنواتی و هم در برنامه ششم و هم کمیسیون خودمان طرح های خوبی را داشته باشیم که از آن جمله مرمت آثار تاریخی، جمعیت و تعالی خانواده و نظارت بر صدا و سیما طرح‌هایی هستند که به دلیل شرایط خاص مجلس هنوز در نوبت ارائه به صحن هستند.

ذوالقدر با بیان اینکه سعی کردیم در مجلس مردانه که فقط ۶ درصد بودیم قوی ظاهر شویم و بتوانیم وقت بگیریم و تذکر شفاهی و کتبی بدهیم، گفت: من در جلسه تلفیق بودجه ۹۸ حضور داشتم و در آنجا سعی کردیم برای زنان مصوبات خوبی بگیریم و هم بتوانیم طرح‌ها و پروژه‌های شهر تهران را تکمیل کنیم. 

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به اینکه روی خیلی از طرح‌ها و لوایح کار کردیم و آماده ارائه به صحن است اظهار داشت: اگر خدا بخواهد ما هستیم و در مجلس یازدهم هم ادامه می‌دهیم و توانمندی‌مان به نحو احسن استفاده می‌کنیم تا بتوانیم راهی که رفته را طی کنیم و تصویب قوانین خوب در حوزه زنان و خانواده را که در مجلس دهم انجام شد ادامه دهیم.