مصر در قبال اقدامات ترکیه ساکت نخواهد ماند/ منطقه در آستانه جنگ

گروه جهان الف،   3980922079

یکی از نمایندگان پارلمان مصر ضمن متهم کردن اردوغان به تلاش برای احیای امپراتوری عثمانی اعلام کرد که قاهره در قبال اقدامات آنکارا ساکت نخواهد ماند.

مصر در قبال اقدامات ترکیه ساکت نخواهد ماند/ منطقه در آستانه جنگ

به گزارش مهر به نقل از روسیاالیوم، مصطفی بکری نماینده پارلمان مصر اعلام کرد: منطقه به علت اقدامات ترکیه به عرصه جنگ تبدیل خواهد. مصر ساکت نمی ماند و متجاوز نخواهد بود.

وی افزود: توطئه ای علیه مصر از سوی ترکیه به همراه فائز السراج رئیس دولت وفاق ملی لیبی در جریان است. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، مصر را تهدید به اعزام نیرو به لیبی می کند.

بکری تاکید کرد: اردوغان توافقنامه ای با السراج امضا کرده است که به موجب آن در آبهای لیبی حضور خواهد یافت و این در راستای تلاش های اردوغان برای احیای امپراتوری عثمانی است. طرح اردوغان در لیبی مفادش سیطره بر لیبی و ساخت کاخ برا السراج و انتقال خانواده وی از انگلیس به لیبی است. السراج لیبی را به خاطر کرسی و منصب می فروشد.

نماینده پارلمان مصر گفت: ترکیه از السراج خواسته است که همه سرمایه های خارجی لیبی را به ترکیه انتقال دهد. زمان آن فرا رسیده است که با هرکه سودای دراز دستی به مصر دارد، برخورد کوبنده ای شود. اقدامات تحریک آمیز از سوی ترکیه علیه مصر وجود دارد و مصر ساکت نخواهد ماند و منطقه در آستانه جنگ قرار دارد و مصر تجاوزگر نخواهد بود.

گفتنی است که  دو روز قبل نیروهای مسلح مصر در یک تمرین نظامی مشترک که با هدف «نمایش قدرت دریایی این کشور» در مناطق اقتصادی دریایی و تأمین امنیت اهداف حیاتی در آب‌های عمیق» صورت گرفت، یک فروند موشک ضد کشتی از زیردریایی شلیک کردند.

در این رزمایش که نیروهای مسلح مصر سالیانه آن را برگزار می‌کنند، کشتی‌های حامل بالگرد از نوع «میسترال» و زیردریایی‌های مصر شرکت داشتند و طی آن یک فروند موشک ضد کشتی از نوع هارپون که ۱۳۰ کلیومتر برد دارد، شلیک شد.

به گزارش روزنامه الاهرام، وزارت دفاع مصر این رزمایش را موفق خواند و گفت که در طول این رزمایش نظامی، نیروهای مسلح مصر از جدیدترین تکنولوژی‌ها و سیستم‌های نظامی استفاده کردند.

اخیراً توافق ترکیه با دولت وفاق ملی لیبی که مصر آن را «اخوانی» می‌داند و از نیروهای خلیفه حفتر در مقابل این دولت حمایت می‌کند، توافق ترسیم مرزهایی دریایی امضا کردند که اعتراض و واکنش یونان و قاهره را در پی داشته است.