آمار تصادفات موتورسواران در سال ۹۸

گروه حوادث الف،   3980922003

موتورسیکلت سواران در ۸ ماهه گذشته ۴۴ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده که متاسفانه ۳۱ نفر در این حوادث جان خود را از دست داده اند.

 آمار تصادفات موتورسواران در سال ۹۸

سرپرست پلیس راهور استان قم با اشاره به تردد ۳۷۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در قم گفت: در سال جاری ۳۱ نفر از موتورسیکلت سواران در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ قیصری در نشست علمی «آسیب شناسی روانی، اجتماعی تصادفات و تخلفات راهنمایی و رانندگی» طی سخنانی، فوت ناشی از تصادفات را جزء ۵ آمار نخست مرگ و میر دانست و اظهار کرد: همه دستگاه‌ها باید در کاهش تصادفات عزمی جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه خطای انسانی عامل وقوع ۷۰ درصد از تصادفات است، گفت: طی ۸ ماهه گذشته در سال جاری، ۸ نفر افزایش فوتی و مجروحان نیز ۲۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

سرپرست پلیس راهور استان قم با اشاره به اینکه در وقوع تصادفات سه مورد عامل انسانی، وسیله نقلیه و راه نقش دارند، گفت: موتورسیکلت سواران در ۸ ماهه گذشته ۴۴ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده که متاسفانه ۳۱ نفر در این حوادث جان خود را از دست داده اند.

قیصری تصریح کرد: طبق آمار رسمی بیش از ۳۷۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در استان قم تردد داشته و ۱۶ درصد از تصادفات فوتی را به خود اختصاص داده اند.

وی گفت: نصب و راه اندازی دوربین در ۶ نقطه از مسیر رفت و برگشت بلوار مرجعیت موجب شده تا تصادفات در این مسیر به حداقل ممکن برسد.

سرپرست پلیس راهور استان گفت: طی ۸ ماهه گذشته ۴۴۲ هزار و ۴۳ وسیله نقلیه در قم اعمال قانون شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۱ درصد افزایش داشته است.

قیصری، عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و تغییر ناگهانی مسیر را از عوامل مهم در تصادفات رانندگی برشمرد و بر سهم زیرساخت‌های مناسب و همچنین دوربین‌های هوشمند و مکانیزه در کاهش تصادفات تاکید کرد.