ترس ارتش اسرائیل از عواقب انتخابات مجدد

گروه جهان الف،   3980921126

یک روزنامه چاپ فلسطین اشغالی می‌نویسد که ارتش رژیم صهیونیستی نگران از دست رفتن فرصت آتش‌بس با غزه، در پی برگزاری انتخابات سوم در این رژیم است.

به گزارش فارس، روزنامه «هاآرتص» طی یادداشتی تحلیلی نوشت مسئولان نظامی رژیم صهیونیستی نگران هستند که برگزاری سومین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی یک سال اخیر، باعث از بین رفتن فرصت رسیدن به توافق آتش‌بس طولانی‌مدت با نوار غزه شود.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به آخرین مورد از تبادل آتش بین نوار غزه و ارتش رژیم صهیونیستی در ماه گذشته، آمده است: «ارتش اسرائیل نگران است فرصت ایجاد توافق آتش‌بس با حماس دوباره از دست برود».

هاآرتص با بیان اینکه ارتش اسرائیل در هفته‌های اخیر فرصتی برای تسریع مذاکرات با حماس یافته بود، توضیح داد: «اما در حالی که هنوز این تماس‌ها به اندازه کافی پیشرفته نکرده بودند، دستورکار سیاسی جدیدی ناشی از انتخابات می‌تواند ایجاد تفاهم را مختل کند».

این روزنامه ضمن اشاره به توصیه ارتش و دفتر هماهنگی فعالیت‌ها در سرزمین‌های اشغالی برای تشدید تلاش‌ها جهت رسیدن به توافق با حماس، نوشت: «ستاد کل [ارتش] هم از ارائه یک سری اقدامات حمایتی به غزه شامل تاسیس زیرساخت‌های تسویه آب، برق و فاضلاب، ایجاد منطقه اقتصادی و افزایش مجوز کار در شهرک‌های نزدیک غزه حمایت کرد».

هاآرتص با بیان اینکه حتی «نفتالی بنت» وزیر جنگ این رژیم نیز با اقدامات کمکی در غزه حمایت کرده بود، اضافه کرد: «مسئولان نظامی امید داشتند که تایید این اقدامات بتواند منجر به ثبات بیشتر و به تبع آن تداوم مذاکرات برای بازگرداندن جنازه دو سرباز اسرائیلی مفقود در غزه شود».

در پایان این یادداشت ضمن اشاره به توقفی که در مذاکرات با غزه تا زمان انتخابات و تشکیل کابینه پس از آن رخ می‌دهد، ذکر شده است: «ارتش [اسرائیل] نگران است که به تعویق انداختن توافق‌ها با انتخابات جدید، منجر به از دست رفتن چیزی شود که به آن "فرصت بی‌نظیر" می‌گوید».

نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) روز گذشته طرح انحلال بیست‌ودومین دوره کنست را تصویب کرده و بدین ترتیب سومین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی یک سال جاری در تاریخ دوم مارس ۲۰۲۰ (دوازدهم اسفند ۱۳۹۸) برگزار خواهد شد. این اتفاق بعد از آن افتاد که نتانیاهو و گانتز هر دو نتوانستند بعد از انتخابات شهریور ماه، در فرصت‌های چهار هفته‌ای که داشتند، کابینه‌ای فراگیر تشکیل دهند.