جهانگیری: تجهیز ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت و کلانشهرها ضروری است

گروه اقتصادی الف،   3980920126 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به افزایش استفاده شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ، بر ضرورت تامین و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی تهران و کلانشهرهای کشور تاکید کرد.

جهانگیری: تجهیز ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت و کلانشهرها ضروری است

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری صبح امروز  - چهارشنبه - در جلسه بررسی نحوه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با اشاره به مصوبه شورای اقتصاد برای تامین خودروهای جمعی در شهرهای بزرگ، تاکید کرد: ضرورت دارد همه دستگاه های ذی ربط برای اجرای مصوبه شورای اقتصاد در خصوص تامین ۳ هزار دستگاه اتوبوس جدید برای تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی تهران و ۳ هزار دستگاه اتوبوس دیگر برای سایر کلانشهرها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: دولت منابع مالی لازم برای نوسازی اتوبوسهای فعلی تهران و شهرهای بزرگ را تامین می کند و باید بلافاصله کار بازسازی و نوسازی این اتوبوسها آغاز شود.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه حدود ۸۰۰ میلیون دلار ارز برای تهیه ۶۳۰ واگن برای رفع نیاز مترو تهران تامین شده است، گفت: دولت از شهرداری تهران و شرکتهای سازنده واگن و وزارت کشور می خواهد در اسرع وقت نسبت به ساخت واگنها و تحویل به متروی تهران اقدام کنند.

وی افزود: حمایت از شرکتهای خودروسازی و واگن سازی علاوه بر راه اندازی مجدد خطوط تولید موجب اشتغالزایی از یکسو و کمک به افزایش رفاه مردم از سوی دیگر می شود.

در این جلسه محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای شهر تهران نیز با ارائه گزارشی از وضعیت فعلی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران و افزایش تمایل مردم برای استفاده از مترو و اتوبوس خواستار توجه جدی تر دولت برای تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی کلان شهر تهران شد.

همچنین شهردار تهران با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی پس از افزایش قیمت بنزین گزارشی از وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت و ضرورت تجهیز و نوسازی آن برای ارایه خدمت بهتر به شهروندان ارایه کرد.

همچنین معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در گزارش دیگری به وضعیت حمل و نقل عمومی در کلانشهرها پرداخت و اجرای مصوبه شورای اقتصاد برای تامین ۱۹ هزار دستگاه اتوبوس جدید را ضروری خواند.

در این جلسه که وزرای نفت، صنعت، معدن و تجارت، رییس کل بانک مرکزی، شهردار و رییس شورای شهر تهران و برخی مدیران شرکت های خودروساز حضور داشتند، مقرر شد بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ظرف یک هفته اقدامات لازم را برای تامین منابع مورد نیاز برای ساخت ۶ هزار دستگاه اتوبوس جدید به منظور واگذاری به شهرداری تهران و سایر کلانشهرها انجام دهند و نتیجه را گزارش کنند.

در این جلسه مقرر شد با توجه به تامین منابع مالی و امضای تفاهم نامه های لازم میان دستگاه های ذی ربط، ‌ بازسازی و نوسازی هزار دستگاه اتوبوس در پایتخت آغاز شود و این برنامه در سایر شهرها نیز دنبال شود.