قیمت سکه ۲۴ساعته ۱۸۰هزار تومان کاهش یافت

گروه اقتصادی الف،   3980920116 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید روز گذشته قیمت سکه به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید، اما در حال حاضر قیمت آن به ۴ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان کاهش یافته است، یعنی در کمتر از ۲۴ ساعت قیمت سکه ۱۸۰ هزار تومان افت داشت.

قیمت سکه ۲۴ساعته ۱۸۰هزار تومان کاهش یافت

محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت وگو با خانه ملت، درباره افزایش قیمت سکه در روزهای اخیر گفت: کشور در یک هفته اخیر بالاترین رشد میزان قیمت سکه را در 9 ماه گذشته تجربه کرد، زیرا نرخ ارز به بالاترین سطح قیمتی در 9 ماه اخیر یعنی بیش از 14 هزار و 200 تومان رسید و این رشد نرخ ارز تاثیر مستقیمی بر قیمت سکه و طلا داشت.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: قیمت انس جهانی تغییر محسوسی نداشت و حدود 1460 دلار است و در 10 روز اخیر قیمت انس جهانی در محدوده 1460 مانده است، بنابراین تاثیری بر افزایش قیمت طلا و سکه در داخل کشور نداشته است.

اقدامات بانک مرکزی در محدود شدن تراکنش های بانکی در کاهش نرخ دلار موثر بود

وی اظهار کرد: از عصر روز گذشته نرخ ارز به دلیل اقدامات بانک مرکزی در محدود شدن تراکنش های بانکی به شدت کاهش پیدا کرد و دلار 14250 تومان به 13600 تومان رسید، یعنی نرخ ارز در طول یک روز یک هزار تومان کاهش یافت.

کشتی آرای با بیان اینکه کاهش نرخ ارز موجب شد قیمت طلا و سکه افت داشته باشد، ادامه داد: روز گذشته قیمت سکه به 4 میلیون و 800 هزار تومان رسید که بالاترین نرخ در 9 ماه گذشته بود، اما در حال حاضر قیمت آن به 4 میلیون و 620 هزار تومان کاهش یافته است، یعنی در کمتر از 24 ساعت قیمت سکه 180 هزار تومان افت داشت.

تقاضای غیرمتعارف برای خرید سکه در مدت اخیر ایجاد نشد

وی با بیان اینکه حباب در قیمت سکه به علت افزایش تقاضا ایجاد می شود، تصریح کرد: از آنجایی که در روزهای اخیر علی رغم افزایش قیمت سکه، تقاضا برای خرید آن بیشتر نشده، بنابراین حباب سکه منطقی و حدود 30 هزار تومان بود.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه با کاهش 180 هزار تومانی قیمت سکه ، حباب 30 هزار تومانی آن نیز از بین رفت، ادامه داد: قیمت طلا و سکه با توجه به نرخ جهانی انس و قیمت ارز محاسبه می شود و در حال حاضر  حبابی ندارد.

کشتی آرای با اشاره به اینکه در حال حاضر با نرخ دلار 13600 و انس جهانی طلا، قیمت سکه حباب ندارد، گفت: از آنجا که بیشترین تاثیر قیمت طلا متاثر از نرخ ارز است، در صورتی که بانک مرکزی قیمت ارز را مدیریت کند، و نرخ آن را ثابت و پایین نگه دارد، قیمت طلا و سکه کاهش یافته و رشدی نخواهد داشت.