استراماچونی: از ایران فرار نکرده‌ام و آماده‌ام بازگردم

گروه ورزشی الف،   3980920077

آندره‌آ استراماچونی می‌گوید از ایران نگریخته و آماده بازگشت به روی نیمکت تیم فوتبال استقلال است.

به گزارش تسنیم، آندره‌آ استراماچونی که یکشنبه شب قرارداداش را با باشگاه استقلال به صورت یکجانبه فسخ و روز دوشنبه نیز ایران را به مقصد ایتالیا ترک کرد، می‌گوید آماده بازگشت به ایران است، این در حالی است که وی پیش از این در گفت‌وگو با «رادیو 105» ایتالیا گفته بود ظرف 48 ساعت آینده همه چیز پس از مذاکرات وکلایش - با نمایندگان باشگاه استقلال - مشخص خواهد شد.

این سرمربی 43 ساله که از باشگاه استقلال خواسته تا از راهی قانونی طلب یورویی‌اش را به حساب بانکی‌اش در ایتالیا واریز کنند تا حاضر به برگشت به ایران شود، در گفت‌وگو با «رادیو رای» ایتالیا گفت: قطعاً من از ایران فرار نکرده‌ام اما وقتی نمی‌توانستم در آنجا کار کنم، معنایی هم نداشت در ایران بمانم. اگر توافقی با باشگاه استقلال صورت بگیرد، فوراً سوار هواپیما و راهی ایران می‌شوم و تنها منتظر تماسی از جانب وکیلم هستم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در واکنش به ادعای برخی رسانه‌ها که مدعی شده بودند؛ استراماچونی حتی یک پِنی از باشگاه استقلال نگرفته و به همین خاطر ایران را ترک کرده، اظهار داشت: نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم اما این ادعا درست نیست که باشگاه استقلال هرگز به من پرداختی نداشته است. آنها به دلیل تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا که از جنبه‌های مختلف روی زندگی‌شان تأثیر گذاشته، در آنجا مشکلات واقعاً جدی دارند اما قوانینی توسط فیفا اجرا می‌شود که همین موضوع مشکلاتی را در چند ماه اخیر به وجود آورد.

استراماچونی همچنین درباره اعتراض خیابانی هواداران استقلال پس از فسخ یکجانبه قراردادش که در حمایت از وی صورت گرفت، خاطرنشان کرد: از دید احساسی، این اتفاق زیبایی است که باعث می‌شود احساس غرور کنم. بابت این اتفاق (فسخ قرارداد) متأسفم. این داستان سحرانگیزی بود که با استقلال شروع شد. هواداران از وزارت ورزش انتقاد کردند، چون استقلال تیمی دولتی است و هوداران بر این باورند که آنها مسئول این اتفاقات هستند.