در گفتگو با الف مطرح شد ترقی: مجلس دهم مردم را ناامید کرده است/ مجلس بعدی باید کارآمد باشد

گروه سیاسی الف،   3980920076 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک کارشناس سیاسی گفت: مجلس یازدهم باید کارآمدتر شود و به لحاظ نظارت و قانون‌گذاری، حضور در بحران‌ها و صحنه‌های مهم اجتماعی و سیاسی از ظرفیت‌های لازم برخوردار باشد و به موقع وارد عمل شود.

ترقی: مجلس دهم مردم را ناامید کرده است/ مجلس بعدی باید کارآمد باشد

حمیدرضا ترقی، کارشناس مسایل سیاسی و  عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به الف، گفت: علاوه بر ویژگی‌هایی که در قانون برای مجلس شورای اسلامی مشخص شده است، ویژگی اصلی مجلس یازدهم باید کارآمد بودن آن باشد. در مجلس قبلی در بعد قانون‌گذاری به اولویت‌ها کمتر اهمیت داده شد و نمایندگان هم نسبت به مسایل سیاسی کم توجه بودند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در مجلس دهم، در مصوبات مجلس به گونه‌ای عمل شد که دشمن از ما جلوتر حرکت کرد و ما از تو‌طئه‌های دشمن عقب‌تر بودیم و شاید به تعداد انگشت‌شمار بتوان گفت مجلس دهم در مصوبات خود از کارآمدی لازم برخودار بوده است.

این کارشناس مسایل سیاسی با بیان اینکه چرا با وجود همسویی دولت و مجلس در این دوره، این همسویی، حاصل چندانی نداشت، گفت:‌ به نظر می‌رسد که تعداد قابل توجهی از نماینده‌ها دور اولی بودند که در مجلس حضور پیدا می‌کردند و در قانون‌گذاری تجربه و توجه لازم را نداشتند. از طرفی هم وقتی در یک مجلس، انسجامی بین فراکسیون‌ها وجود نداشته باشد، شاهد مجلسی ناکارآمد خواهیم بود که نمانیدگان آن مجلس تنها به دنبال اهداف و منافع خود هستند.

وی به مجلس دوره دهم نمره ۱۲ داد و درباره دلیل آن نیز تاکید کرد: نمی‌توان به مجلس دهم بیشتر از نمره ۱۲ داد چراکه ما شاهد تخلفات این نمایندگان بیشتر از همه دوره‌ها بودیم. متاسفانه برخی از نمایندگان، شأن نمایندگی را رعایت نکرده و موضع‌گیری آنها در برابر مسایل سیاسی کشور و به خصوص مشکلات مردم به جا و به موقع نبوده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه تصریح کرد: مصوبات مجلس دهم، به منظور حل مشکلات کشور نبوده است، به طور مثال شاهد بودیم که نمایندگان برای استیضاح وزیر رای جمع‌آوری کردند اما بعد از لابی‌گری‌هایی که صورت گرفت، رای خود را پس گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با ورود نسل جوانی که شاهد ثبت‌نام آنها در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی بودیم، مجلسی کارآمد و وظیفه‌شناس داشته باشیم که صدای مردم را شنیده و بتواند مشکلات آنان را حل کند .