عطوان: ایران آماده هرگونه مقابله است

گروه جهان الف،   3980919096

تحلیلگر سرشناس عرب با اشاره به تهدیدات اخیر مقامات رژیم صهیونیستی علیه ایران نوشت که اسرائیل نمی تواند سوریه را برای ایران به ویتنام دیگری تبدیل کند و چه بسا نتایج برعکسی اتفاق بیفتد.

به گزارش ایسنا، عبدالباری عطوان، تحلیلگر سرشناس جهان عرب و سردبیر روزنامه رای الیوم در یادداشتی که در این روزنامه منتشر شد با اشاره به افزایش تهدیدات مقامات صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران از جمله تهدیدات اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و نفتالی بنت، وزیر دفاع این رژیم نوشت: اسرائیلی ها احساس می‌کنند که شعله‌ور شدن آتش اعتراضات در کشورهای هم پیمان ایران از جمله عراق لبنان و خود ایران فرصت بی نظیری برای ضربه وارد کردن به ایران است زیرا رژیم صهیونیستی در حال بررسی معاهده دفاع مشترک با آمریکا است، از سوی دیگر آقای کاتص، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی معتقد است که عربستان و امارات نیز به آنها خواهند پیوست.

در بخشی از این یادداشت آمده است: زمانی که از مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا سوالی در رابطه با محور گفت‌وگویش با نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پرسیده شد گفت که اول ایران دوم ایران و سپس ایران. نتانیاهو نیز این روزها به دنبال امضای هرچه زودتر معاهده دفاع مشترک با آمریکا برای دست یابی به "مادر بمب ها" به منظور هدف قرار دادن انرژی هسته ای ایران است اما تا به این لحظه معلوم نشده است که آیا این تهدیدات جدی است یا در چارچوب جنگی روانی است؟ مساله‌ای که همه می دانند این است که ایران به راه خود ادامه می دهد و آماده هرگونه مقابله با رژیم صهیونیستی است؛ ایران توانست اعترضات اخیر داخلی که هدف آن ضربه زدن به نظام از داخل بود را پایان دهد، حسن روحانی نیز بودجه سال جدید را به میزان ۱۳۴ میلیارد دلار اعلام کرد که این بودجه شامل افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارمندان دولت و اختصاص ۳۶ میلیارد دلار برای کمک به طبقات فقیر است. روحانی همچنین از سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری روسیه در این کشور خبر داد.

عطوان می نویسد: در زمینه نظامی نیز ایران جدیدا یک پهپاد و یک ناوجنگی غول پیکر ساخته است و علی اصغر زارعان، دستیار ویژه رییس سازمان انرژی اتمی ایران نیز اخیرا اعلام کرد که تهران بزودی به منظور تسریع روند غنی سازی اورانیوم نسل جدیدی از سانتریفیوژها را خواهد ساخت.

عطوان در بخش دیگری از یادداشت خود  می‌نویسد: اسرائیل نمی‌تواند سوریه را برای ایران به ویتنام دیگری تبدیل کند و چه بسا نتایج برعکسی اتفاق بیفتد و سوریه به ویتنام اسرائیل تبدیل شود زیرا سوری ها و هم پیمانان خود یعنی ایرانی ها به مدت هشت سال در برابر توطئه های جهانی به رهبری آمریکا مقاومت کردند و از سوی دیگر جنبش‌های مقاومت و اغلب ملت‌های عربی و اسلامی حامی آن‌ها هستند.

این نویسنده و تحلیلگر سرشناس عرب می‌نویسد: اسرائیل از سال ۱۹۷۳ میلادی به بعد علیرغم حمایت های آمریکا در تمام جنگ ها شکست خورده است و بعد از جنگ عزه طولانی‌ترین جنگی که وارد آن شد بیشتر از دو روز طول نکشید که مقامات رژیم صهیونیستی به مصر پناه آوردند و خواستار کمک و آتش بس شدند.

وی در پایان می نویسد: یک جنبش کوچک از نظر عددی و قوی از نظر اراده مبارزین، به نام "جنبش جهاد اسلامی" اخیرا توانست نصف ملت اسرائیل را فلج کند و در طول دو روز خسارت دو میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی وارد کرد. پس اگر سوریه، عراق، حزب الله و حماس نیز در کنار ایران باشند وضعیت هرگونه جنگ در آینده چگونه خواهد بود؟ خلاصه نفتالی بنت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از موضع دفاع موضع حمله به سوریه را اتخاذ کرده است، نتایج این مواضع را خواهیم دید و خواهیم دید که چه کسی برنده و چه کسی بازنده است، چه کسی صبر و تحملش بیشتر است و جلوتر از همه فریادش در نمی آید. منتظر روزهای آتی هستیم.

** نفتالی بنت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی اخیرا ادعاهای تندی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد و گفت که سوریه را برای ایران به ویتنام تبدیل می‌کند.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این ادعاها اظهار داشت: تهدیدات رژیم اشغالگر قدس را نشانه ضعف و ناتوانی این رژیم و با هدف سرپوش گذاشتن بر بحران‌ها و مشکلات داخلی سرمداران آن می دانیم؛ رژیمی که شالوده و ماهیت آن در طول ۷۰ سال سابقه اشغالگری بر تهدید و تجاوز بنا شده است. جمهوری اسلامی ایران با اتکا بر قدرت مبتنی بر فرهنگ ایثار و مقاومت مردم خود در دفاع از کیان ایران و امنیت ملی خود لحظه ای درنگ و مماشات نخواهد کرد و در برابر هرگونه تجاوز و یا اقدام احمقانه، پاسخی کوبنده و پشیمان کننده خواهد داد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین