اختصاصی الف/ آخرین خبرها از مرحله هفتم عملیات اراده پیروزی در استان دیاله عراق؛ بازگشت امنیت به ۴۵ روستا + نقشه میدانی و عکس

گروه جهان الف،   3980919088 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مرحله هفتم عملیات اراده پیروزی با مشارکت گروهی مشترک از نیروهای امنیتی، ارتش، بسیج مردمی، عشایر و فرماندهی عملیات استان های صلاح الدین، سامراء، دیاله و کرکوک با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش عراق همچنان در جریان است. 

اختصاصی الف/ آخرین خبرها از مرحله هفتم عملیات اراده پیروزی در استان دیاله عراق؛ بازگشت امنیت به ۴۵ روستا + نقشه میدانی و عکس

به گزارش گروه بین الملل الف، براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای عراقی عملیات را در استان دیاله از 3 محور آغاز کرده اند؛ محور نخست عملیات در منطقه انجانه در شرق دریاچه العظیم در شمال غرب استان دیاله و توسط نیروهای تیپ های ۲۴ و ۵۲ بسیج مردمی در حال انجام است. 

منطقه راهبردی انجانه در مسیر جاده بغداد- طوزخورماتو واقع شده است.

محور دوم عملیات مرحله هفتم عملیات اراده پیروزی در رشته کوه های حمرین در شمال استان دیاله با حضور نیروهای تیپ ۴ بسیج مردمی و هنگ چهارم بسیج عشایری جریان دارد. 

به گفته منابع میدانی، نیروهای تیپ 23 بسیج مردمی نیز در محور سوم، عملیات را در کوه نارین، عین لیله و تقاطع الصفره در حومه شمال غرب دریاچه حمرین انجام می دهند. 

به گزارش گروه بین الملل الف، نیروهای عراقی در مرحله هفتم عملیات اراده پیروزی در استان دیاله تمرکز خود را به پاکسازی مناطق آلوده در جنوب رشته کوه حمرین معطوف کردند و در تلاش هستند امنیت شمال غرب دریاچه حمرین و شرق دریاچه العظیم را تامین کنند.

قطع مسیر کمک رسانی هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش در رشته کوه های حمرین و جلوگیری از نفوذ تروریست ها از شمال شرق صلاح الدین به عمق استان دیاله هدف دیگر نیروهای عراقی در این سه محور است. 

نیروهای عراقی در جریان عملیات در استان دیاله تاکنون ۱۴ مخفیگاه عناصر تروریستی داعش را شناسایی کرده اند؛ در این مقرها تجهیزات نظامی، موتورسیکلت و مخازن تصفیه آب کشف شده است.

در این عملیات یکی از پایگاه های مهم عناصر مخفی داعش در شمال استان منهدم شد. 

نیروهای مسلح عراق همچنین حدود ۷ تونل و غار را هم در استان دیاله کشف و شماری از تروریست های داعش را اسیر کردند؛ نیروهای عراقی در جست وجوی منطقه به منطقه نیز امنیت را به 45 روستا بازگرداندند.