دیک چنی: خروج آمریکا از منطقه به نفع ایران و روسیه است

گروه جهان الف،   3980918189

معاون سابق رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در سخنانی هشدار داد که عدم حضور آمریکا در خاورمیانه فقط به سود ایران و روسیه خواهد بود.

به گزارش مهر به نقل از ای بی سی نیوز، «دیک چنی»، معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا در دوران جرج بوش با انتقاد از اظهارات دونالد ترامپ درباره خروج نظامیان آمریکایی از خاورمیانه، عدم حضور نظامی آمریکا در منطقه را فقط به نفع روسیه و ایران عنوان کرد.

چنی که دیگر در دولت آمریکا مسئولیتی ندارد، در سخنان خود که در دبی مطرح شد، برخی سیاست‌های فعلی دولت آمریکا از جمله عقب نشینی از سوریه را مورد انتقاد قرار داد.

معاون سابق دولت جرج بوش در عین حال فقط یک بار سیاست دولت ترامپ را ستود و در این ارتباط به خروج یکجانبه کاخ سفید از برجام اشاره کرد.

دیک چنی که در «نشست استراتژی عربی» سخنرانی می‌کرد؛ همچنین به نیروهای روسی اشاره کرد و افزود: روسیه همیشه آماده است تا خلا قدرت را پر کند و این اتفاق زمانی که نظامیان آمریکایی از شمال سوریه عقب نشینی کردند نیز رخ داد.

معاون سابق رئیس جمهور آمریکا همچنین در ادامه ادعاهای خود مدعی شد که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است، این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش‌های پیشین خود صلح آمیز بودن برنامه هسته‎‌ای ایران را تائید کرده است.