طهارت اقتصادی شرط مشروعیت مقامات جمهوری اسلامی

محمدامین توکلی‌زاده،   3980918120 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
طهارت اقتصادی شرط مشروعیت مقامات جمهوری اسلامی

این روزها فهرست های انتخاباتی برای مجلس شورای اسلامی در حال شکل گیری است و رقابتی بی محابا برای پذیرش بار سنگین مسئولیت به ویژه میان جوانان شکل گرفته است رقابتی که موجب تذکر مقام معظم رهبری هم شد. ایشان ضمن انتقاد به ثبت‌نام بی‌محابای برخی افراد در انتخابات مجلس، تأکید کردند:« هر مسئولیّتی، هر سِمَتی، هر توانایی‌ای، در کنارش یک مسئولیّتی دارد، یک تعهّدی وجود دارد. باید دید که آیا می‌توانید آن تعهّد را انجام بدهید یا نه؟ این خیلی درسِ بزرگی است»


نکته دیگری که انتظار می رود جریانهای انقلابی به آن توجه کنند به ویژه ائتلاف ها و لیست دهندگان ودر راس آنها شورای محترم نگهبان شرط مشروعیتی است که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به آن اشاره کرده اند :«همه باید بدانند که طهارت اقتصادی شرط مشروعیت همه مقامات حکومت جمهوری اسلامی است».


مدتی است سامانه ثبت اموال مسئولان راه اندازی شده و برخی از مسئولان هم از آن استقبال کرده اند اما همه می دانیم که پس از مسئول شدن پیگیری این مهم خیلی دشوار است پس بهتر است هم اکنون که صف طولانی مشتاقان مسئولیت و انشاالله خدمت شکل گرفته است در اقدامی خود جوش هر کسی می خواهد نامزد انتخابات مجلس شود فهرست اموال خود که برابر قانون باید در آینده اعلام کند الان اعلام نماید .


به نظرم این شرط صف های طولانی را کوتاه و رسیدن به فهرستی مطهر از لحاظ اقتصادی را آسان می نماید البته با توجه به اینکه کار مجلس تقنین و نظارت است این شرط مهم تر هم می شود.