تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی

گروه سیاسی الف،   3980917109

یک عضو هیات رییسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، این تذکرات که در جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس توسط علی اصغر یوسف نژاد قرائت شد به شرح زیر است:

کبیری به رییس جمهور: چرا تعدادی از مردم علیرغم اعلام دولت، تاکنون هیچگونه دریافت کمک معیشتی نداشته اند؟

محجوب و قاضی پور به وزیر راه: تسریع در بازسازی جاده‌ها و پل‌های تخریب شده ناشی از سیل ۹۷ و ۹۸، به وزیر آموزش و پرورش: دستور اقدام درباره اجرای قانون کاهش کار کارمندان معلول و افراد تحت تکفل معلول و بهزیستی صادر شود، به رییس جمهور: تسریع در پرداخت معوقات بیمه تامین اجتماعی کارکنان شورای حل اختلاف توسط سازمان برنامه و بودجه با توجه به قانون بودجه سال ۹۸، به وزیر اقتصاد: تسریع در پیگیری عفو و بخشودگی جرایم سود مرکب وام ها توسط بانک‌های کشور، به رییس جمهور، وزیر آموزش و پرورش، وزیر ارتباطات، وزیر اطلاعات، وزیر اقتصاد، وزیر بهداشت، وزیر امور خارجه، وزیر کار، وزیر کشاورزی، وزیر دادگستری، وزیر دفاع، وزیر راه، وزیر صنعت، وزیر علوم، وزیر فرهنگ، وزیر میراث فرهنگی، وزیر نفت، وزیر نیرو، وزیر ورزش، وزیر کشور : تسریع در پرداخت حقوق و پاداش کارکنان و بازنشستگان، به رییس جمهور: تسریع در پرداخت کمک هزینه معیشتی به کارگران و کشاورزان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد.

حسن نوروزی به وزیر کشور: علت تنها گذاشتن مردم توسط پلیس در شهر گلستان، به وزیر کار: چرا بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی مشهد مقدس که در کیلومتر ۱۴ مشهد واقع است بعد از ۴۴ سال تا کنون تکمیل نشده است؟ به رییس جمهور: لزوم افزایش سهمیه بنزین خودروهای جانبازان قطع نخاعی.

فلاحت پیشه به وزیر ارتباطات: دستور پیگیری بررسی فوری نقش عوامل ستون پنجم وابسته به فرق ضد جمهوری اسلامی ایران در کارشکنی در برخی طرح های توسعه ای استان کرمانشاه با اولویت کارشکنی یکی از مدیران دانشگاه پیام نور در دانشکده فنی و مهندسی اسلام آباد غرب.

پژمانفر به وزیر کشور: چرا دولت به عنوان مجری قانون اساسی هنوز سازوکاری برای اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی و بیان اعتراضات مردم اتخاذ نکرده است؟

بیت الله عبدالهی به رییس جمهور: لزوم نظارت و جلوگیری از افزایش قیمت کالاها به خصوص دارو.

سید محمد جواد ابطحی به رییس جمهور: آیا خبر دارید یارانه افزایش بنزین به بسیاری از مردم پرداخت نمی شود در حالی که قول آن داده شده است؟ به وزیر کار: اختلال دائمی و عدم پاسخگویی مناسب سامانه ثبت اعتراض و عدم پرداخت طرح معیشتی مردم که عملا این سامانه را نامناسب کرده است، به رییس جمهور: اقدامات دولت در حوزه برجام و کاهش تعهدات متناسب با اقدامات طرف مقابل نیست چرا به استناد بند ۳ قانون اقدام مناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی در اجرای برجام،  همکاری داوطلبانه با ۱+۵ را متوقف نمی کنید؟

خجسته به رییس جمهور: با توجه به عدم نظارت بر کنترل بازار و افزایش قیمت‌ها ترتیبی دهید که همه اقلام با نرخ مصوب باشد و خلاف آن عمل نشود.

نیاز آذری به وزیر کشور: وزارت کشور باید امین مردم در انتخابات باشد و خود وارد رقابت‌های انتخاباتی نشود که متأسفانه در مازندران اینگونه است.

زاهدی به رییس جمهور: چرا هرکجا می رویم از عدم واریز یارانه معیشتی صحبت می کنند و مشخص نیست که ۶۴ میلیون نفری که ادعای واریز پول به حساب آنها دارید، کجا هستند.

پارسایی به وزیر نیرو: چرا برای حل مشکل فاضلاب شهر صدرا و شیراز که بوی نامطبوع آن موجب خطر بروز بیماری می شود، توجهی صورت نمی گیرد و چرا با گذشت بیش از ۵ سال از قرارداد آبرسانی خط ۲ شیراز و جیره بندی در این کلانشهر به وعده های خود عمل نمی کنید؟