کدام مدارس و راه‌های کشور تعطیل و بسته شده‌اند؟

گروه سیاسی الف،   3980917087

مدارس در برخی از نقاط مختلف کشور به دلیل بارش برف و باران و شیوع بیماری آنفلوآنزا امروز یکشنبه تعطیل اعلام و برخی از راه‌ها به دلیل برودت هوا نیز بسته شد.

به گزارش ایرنا، بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور تا چهارشنبه این هفته ادامه دارد اما بعد از آن سامانه بارشی از کشور خارج و در بیشتر نقاط کشور جوی آرام و پایدار خواهیم داشت.

امروز (۱۷ آذرماه) بیشتر مناطق کشور بارندگی خواهند داشت که در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود و در مناطق جنوبی‌تر با رگبار و رعد و برق و در بخش‌های مستعد تگرگ پیش‌بینی شده است. 

شدت بارش‌ها در شرق کهگیلویه و بویراحمد، بخش‌هایی از مناطق فارس، غرب چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان، شمال بوشهر، بخش‌هایی از هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان خواهد بود، فردا در نیمه شرقی و بخش‌هایی از هرمزگان، بارش‌ها ادامه دارد البته سواحل خزر و شمال غرب نیز امروز بارش‌های پراکنده خواهند داشت، فردا اواخر وقت این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود. 

مدارس همدان به علت ریزش برف تعطیل شد

محمد سهرابی رییس اداره‌ اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش و پرورش همدان گفت: به علت ریزش برف، برودت هوا و لغزندگی سطح معابر، برخی از مدارس این استان در نوبت صبح امروز تعطیل شد. با توجه به ریزش برف، تمامی دوره‌های تحصیلی در تویسرکان و قلقل رود، نهاوند و خزل، اسدآباد و جوکار در نوبت صبح امروز تعطیل است.

برف، جاده‌های همدان را لغزنده کرد

سرهنگ غلامعلی همایی جانشین رییس پلیس راه استان همدان گفت: ریزش برف موجب لغزندگی تمامی جاده‌های برون شهری این استان شده است.

وی افزود: با وجود بارش شدید برف از نیمه شب گذشته اما هم اینک تمامی جاده های برون شهری باز است و تنها مسیر گنجنامه - تویسرکان به علت ناایمن بودن جاده، مسدود است.

بارش برف مدارس شهرستان سلسله را تعطیل کرد

شریف خسروی رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان سلسله گفت: با توجه به بارش برف، برودت هوا و لغزندگی معابر شهرستان، کلیه مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی در ۲ نوبت صبح و عصر روز یکشنبه تعطیل است.همچنین امروز ادارات شهرستان نیز با ۲ ساعت تاخیر کار خود را آغاز می کنند.

مدارس شهرستان‌های سلسله و دلفان به علت بارش برف و برودت هوا تعطیل است.

همچنین مقداد صارمی بخشدار اشترینان گفت: بارش برف و برودت هوا تمام مدارس بخش اشترینان در شهرستان بروجرد را تعطیل کرد.

وی ادامه داد: با توجه به آغاز بارش برف از صبح امروز در این بخش تردد در سطح شهر اشترینان و روستاهای اطراف با کندی مواجه می شود تمام مدارس ابن بخش تعطیل شده است.

همچنین عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: باتوجه به بارش شدید برف و لغزنده بودن جاده ها، تردد در مسیرهای ارتباطی این استان تنها با زنجیرچرخ امکان پذیر است.

وی اظهار داشت: بارش شدید برف در جاده های زاغه، ازنا - الیگودرز، ازنا - شازند، سلسله، دلفان، گردنه گاماسیاب، گشور، گله بادوش، خمه و چمن سلطان الیگودرز موجب لغزنده شدن جاده ها شده است.

محسن ملکی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سلسله گفت:‌ بارش شدید برف راه ارتباطی ۲۳ روستای این شهرستان را مسدود کرده است. این روستاها در دهستان قلایی قرار دارند و اکیپ های راهداری، برای بازگشایی راه ارتباطی آنها به منطقه اعزام شده اند.

تعطیلی مدارس در سه شهرستان خوزستان به دلیل بارش باران

کوروش مودت مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مدارس نوبت صبح شهرستان‌های هندیجان و ایذه و مدارس نوبت‌های صبح و عصر مناطق ذوالفقاری و شهرک دریا در آبادان به دلیل بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر تعطیل شدند.

وی افزود: بر اساس اعلام فرمانداری آبادان به دلیل آبگرفتگی معابر بر اثر بارندگی مدارس مناطق ذوالفقاری و شهرک دریا در ۲ نوبت صبح و عصر تعطیل شدند.

حسین  لامی زاده فرماندار شهرستان ایذه گفت: مدارس شهر ایذه در نوبت صبح به دلیل تداوم بارش و فعالیت سامانه بارشی تعطیل اعلام شدند.

وی بیان کرد: با توجه به تداوم بارندگی در سطح شهر ایذه، ستاد مدیریت بحران شهرستان مدارس نوبت صبح ۱۷ آذرماه در همه مقاطع تحصیلی را تعطیل کرد.

لامی زاده گفت: مدارس روستایی و عشایری ایذه در نوبت صبح به دلیل تداوم بارش و فعالیت سامانه بارشی تعطیل است.

برف مسیر ۶ روستای دهدز را مسدود کرد

محسن البرزی بخشدار دهدز گفت: بارش سنگین برف در بخش دهدز موجب مسدود شدن مسیر دسترسی ۶ روستا شده است.

وی بیان کرد: بارش برف از روز جمعه در ارتفاعات دهدز آغاز و موجب سفیدپوش شدن چهره کوه‌های اطراف این بخش شده‌است. تداوم بارش برف از روز گذشته تاکنون در روستاهایی که در مناطق مرتفع قرار گرفته‌اند موجب مسدود شدن مسیر روستاهای حاجی‌کمال، دریاس، لهبید، لنده، سر صحرا و خواجه انور شده‌است

بارش باران مدارس کهنوج را به تعطیلی کشاند

امید سلاجقه رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان از تعطیلی مدارس شهرستان کهنوج در تمام دوره‌های تحصیلی به دلیل بارش باران و رعد و برق شدید خبر داد. وی افزود: بارش باران و رعد و برق شدید که از شبانگاه گذشته در کهنوج آغاز شده موجب تعطیلی مدارس نوبت صبح در تمام دوره های تحصیلی این شهرستان شد.

مدرسه‌های ابتدایی شهرستان بوشهر تعطیل هستند

فاطمه هادی نژاد سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان بوشهر گفت: به‌علت شرایط نامساعد جوی و احتمال بارندگی مراکز پیش دبستانی و شیفت صبح مدرسه‌های ابتدایی این شهرستان فردا یکشنبه تعطیل هستند. این تصمیم مدیریت بحران براساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مبنی بر تقویت ناپایداری‌های جوی و احتمال بارندگی شدید گرفته شده است.

همچنین به‌ علت شرایط نامساعد جوی و بارندگی، مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی نوبت صبح شهرستان‌های گناوه و دیلم در شمال استان بوشهر تعطیل شد.

ستاد مدیریت بحران این مناطق باتوجه به آغاز فعالیت توده بارشی جدید همراه با رعد و برق از صبح روز یکشنبه به منظور حفظ سلامتی دانش‌آموزان مقاطع یادشده این تصمیم را اتخاذ کرده‌است.

فعالیت مدارس سربند شازند با تاخیر آغاز می‌شود

عبدالمجید یوسفی‌نکو رئیس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: فعالیت مدارس تمامی دوره‌های تحصیلی منطقه سربند در نوبت صبح امروز یکشنبه هفدهم آذرماه با تاخیر آغاز می‌شود.

وی افزود: با توجه به بارش برف، برودت هوا، لغزندگی جاده ها و معابر و در راستای رفاه حال دانش آموزان،مدارس تمامی دوره های تحصیلی منطقه سربند، شهر و روستا در نوبت صبح با تاخیر و ساعت ۹ فعالیت خود را آغاز می کنند.

همچنین علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۹۵۰ تن مخلوط ماسه و نمک برای جلوگیری از لغزندگی و بروز حوادث از آغاز بارش برف تا کنون در جاده‌های استان مرکزی پخش شده است. ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر باند از جاده‌های این استان نیز از با استفاده از  ۳۰ دستگاه ماشین آلات راهداری و ۷۲ نفر از راهداران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در شهرستان‌های اراک، آشتیان، شازند و خنداب برفروبی و پاکسازی شده است.

بارندگی مدارس شیفت صبح شرق هرمزگان را تعطیل کرد

باتوجه به شدت وتداوم بارندگی، تمامی مدارس شهری و روستایی شرق هرمزگان در نوبت صبح امروز یکشنبه تعطیل است.

نعمت روز پیکر مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان گفت:مدارس شیفت صبح  در مقاطع مختلف شهرستان های رودان، میناب، جاسک، سندرک، سیریک، بشاگرد و رودخانه تعطیل اعلام شده است. این اقدام با توجه به اطلاعیه های هواشناسی و تداوم بارندگی در شرق هرمزگان و خطر آب گرفتگی ، سیل و همچنین مطابق اعلام ستاد بحران شهرستان های شرقی صورت گرفته است.

سعیده کریمی رییس اداره آموزش وپرورش میناب گفت: به علت پیش بینی بارندگی شدید و آبگرفتگی معابر، تمامی مدارس شهری و روستایی شیفت امروز در این شهرستان تعطیل است. تعطیلی مدارس شامل سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم شهرستان میناب است.

مدارس نوبت صبح خدابنده و سجاسرود زنجان به دلیل بارش برف تعطیل شد

رهبر طوماری رییس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: به دلیل بارش برف و برودت هوا مدارس کلیه مقاطع تحصیلی بخش مرکزی خدابنده و مقطع ابتدایی سجاسرود در نوبت صبح روز یکشنبه تعطیل شد.

همچنین سرهنگ محمد علی عظیمی جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: تردد خودروها در سه مسیر ارتباطی این استان به دلیل بارش برف و لغزندگی سطح جاده با استفاده از زنجیرچرخ امکانپذیر است.

وی با بیان اینکه بارش برف و باران از شنبه شب در این استان آغاز شده و کلیه مسیرهای ارتباطی این استان را لغزنده کرده است، افزود: در حال حاضر مسیر ارتباطی زنجان - طارم، زنجان - تهم و چورزق و گردنه قلی کندی در جاده زنجان - دندی، برفی و مه آلود است.

به گفته وی ادامه داد : آزادراه زنجان - قزوین نیز مه آلود و بارانی است و از رانندگان انتظار می رود در سفر به مناطق کوهستانی این استان، خودروهای خود را به وسایل ایمنی زمستانی از قبل زنجیرچرخ مجهز کنند. 

مدارس برخی شهرهای استان کرمانشاه فردا تعطیل است

جلیل بالایی  مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اعلام کرد که به علت بارش برف و سرما، مدارس برخی شهرهای استان فردا (یکشنبه) تعطیل است.

وی اعلام کرد: براساس آخرین اطلاعات واصله از فرمانداری‌ها و هواشناسی و به موجب شاخص های ابلاغی ستاد بحران کلیه مقاطع تحصیلی گروه صبح فردا (یکشنبه) در بخش گواور، سطر و مرکزی سنقر، حمیل و بخش مرکزی اسلام‌آبادغرب تعطیل هستند.

به گفته وی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اعلام کرد که بارش برف از شب گذشته راه ۴۸ روستای استان را مسدود کرده است.

بالایی اظهارداشت: این‌ راه ها در ۱۷ محور شهرستان های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، گیلانغرب، دالاهو و پاوه است.

براساس اعلام مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه، این راه ها باتلاش پرسنل راهداری تاظهر امروز بازگشایی خواهد شد.

بر اثر بارش برف تمام مقاطع تحصیلی گروه صبح امروز یکشنبه در بخش گواور ، سطر و مرکزی سنقر، حمیل و بخش مرکزی اسلام آبادغرب تعطیل شد.

همچنین مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول شهرهای سنقر، حمیل، اسلام آبادغرب و شهرستان دالاهو شامل بخش مرکزی، ریجاب و گهواره امروز تعطیل است،

نوبت صبح مدارس ۸ منطقه چهارمحال و بختیاری روز یکشنبه تعطیل است

فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: نوبت صبح مدارس ۸ منطقه آموزش و پرورش استان روز یکشنبه به علت برودت هوا و بارش برف تعطیل است.

وی افزود: تمامی مدارس شهرستان‌های کوهرنگ، فارسان، بروجن، اردل و مناطق گندمان، بلداجی، لاران و میانکوه در همه مقاطع تحصیلی در نوبت صبح روز یکشنبه تعطیل است.

سایر مدارس شهرستان‌های دیگر، فعالیت آموزشی خود را یک ساعت تاخیر در تمام مقاطع آموزشی آغاز خواهند کرد. شهرستان کوهرنگ با بارش بیش از ۱۰۰ میلیمتر باران و ۸۰ سانتی‌متر برف پربارش‌ترین نقطه کشور در ۴۸ ساعت گذشته گزارش شده است.

مدارس بویین میاندشت و فریدن  اصفهان تعطیل است

مدارس شهرستان‌ بویین میاندشت و فریدن واقع در غرب استان اصفهان روز یکشنبه به دلیل بارش برف، کاهش دما و لغزندگی سطح معابر تعطیل است.

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: تمامی مقاطع تحصیلی  این شهرستان‌ها به دلیل ریزش برف تعطیل خواهد بود.

وی افزود: همچنین فعالیت همه مدارس شهرستان فریدن نیز با یک ساعت تاخیر آغاز می‌شود.

کلیه مدارس استان قزوین فردا تعطیل اعلام شد

کلیه مدارس استان قزوین فردا با هدف پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزا و تامین سلامت دانش آموزان تعطیل اعلام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اعلام این خبر افزود: پیرو اطلاعیه روز گذشته با هدف پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزا، تامین سلامت دانش آموزان و جلوگیری از انتقال ویروس آن هماهنگی‌های لازم با مسئولان استانی به منظور کاهش انتقال عامل بیماری و رفع نگرانی خانواده‌های دانش آموزان انجام شد.

برخی مدارس آذربایجان‌غربی به علت بارش برف تعطیل شد

مهدی محمد پور رییس اداره روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی اداره‌کل آموزش‌وپرورش آذربایجان‌غربی گفت: به علت برودت هوا و بارش برف برخی از مدارس سلماس، مهاباد، پیرانشهر، بوکان و سردشت تعطیل اعلام شده‌است.

وی افزود: مدارس سلماس در مقاطع ابتدایی و متوسطه دوره اول در نوبت صبح و بعدازظهر، مهاباد تمامی مقاطع در نوبت صبح، پیرانشهر تمامی مدارس در نوبت صبح، بوکان مقطع ابتدایی در نوبت صبح و بعد از ظهر، مدارس ابتدایی و متوسطه دوره اول سردشت در نوبت صبح تعطیل خواهد بود.

آنفلوآنزا در سیستان و بلوچستان، از مرگ چند شهروند تا تعطیلی مدارس

آنفلوآنزا فصلی که امسال با شدت بیشتر و زودتر مهمان سیستان و بلوچستان شده علاوه بر فوت تعدادی از شهروندان، سبب تعطیلی چهار روزه مدارس در این استان شده است.

با شدت گرفتن این بیماری بنا به درخواست مسئولان آموزش و پرورش و دستور استاندار از ۱۴ تا ۱۷ آذرماه تمامی مدارس مقاطع سه گانه آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تعطیل اعلام شد.

مدارس گلستان برای پیشگیری از شیوع آنفلوآنزا تعطیل شد

ادارات کل آموزش و پرورش و بهزیستی گلستان با هدف پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزا، مدارس این استان را تا نوبت عصر سه‌شنبه همین هفته در تمام مقاطع تعطیل کردند.

احسان گوهری مدیرکل آموزش و پرورش گلستان اظهار کرد با هدف پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزا، مدارس این استان از امروز شنبه تا نوبت عصر سه‌شنبه همین هفته در تمام مقاطع تعطیل است.این تصمیم در کارگروه سلامت استان گلستان اتخاذ شده و شامل همه مقاطع تحصیلی است.

به گفته وی مدارس استان گلستان از شیفت عصر روز سه شنبه بار دیگر فعالیت آموزشی خود را آغاز خواهد کرد.

برف و باران راه های البرز را لغزنده کرد

مسعود خانجانی کارشناس کنترل ترافیک پلیس راه البرزاعلام کرد که اکنون در راه های این استان بارش به صورت برف و باران سبب لغزندگی سطح محورهای ارتباطی این استان شده است.

وی افرود: اکنون بارش برف از محدوده دیزین تا کندوان  را در برگرفته و با تردد خودروها کند شده است. رانندگان برای تردد در محورکرج - چالوس زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.