زاکانی: مجلس یازدهم می‌تواند دولت کم‌‌کار روحانی را به کار وادار کند

گروه سیاسی الف،   3980916064

نماینده سابق مجلس شوری اسلامی گفت: مجلس با حدود اختیاراتی که در دست دارد می‌تواند همین دولت کم‌کار را به یک کار حداقلی وادار کند و از آن مطالبه جدی داشته باشد.

زاکانی: مجلس یازدهم می‌تواند دولت کم‌‌کار روحانی را به کار وادار کند

علیرضا زاکانی عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفتگو با تسنیم با اشاره به وضع موجود جامعه و انتظارات از نمایندگان مجلس درخصوص بهبود وضعیت زندگی و معیشت آنها اظهار داشت: وضع موجود کشور نیازمند تغییرات اساسی و جدی است که مبتنی بر این ضرورت،  نقش مجلس بسیار برجسته و حائز اهمیت است.

وی با تأکید بر اینکه مجلسی که در رأس امور است، باید برای کشور و پیشرفت و اعتلای آن ریل‌گذاری کند، تصریح کرد: این مجلس باید توانایی داشته باشد بر مسیر تنظیمی خودش نظارت دقیق و دقت کافی داشته باشد؛ کیفیتی که متأسفانه در مجلس کنونی دیده نمی‌شود.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان "در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی نیازمند یک جنبش تغییر هستیم" گفت: جنبش تغییر باید از جایگاه مجلس شورای اسلامی که قرار است بیشترین تأثیرات را در جامعه داشته باشد، صورت گیرد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مجلس در مطالبه‌گری از دولت خاطرنشان کرد: مجلس با حدود اختیاراتی که در دست دارد می‌تواند همین دولت کم‌کار را به یک کار حداقلی وادار کند و از آن مطالبه جدی داشته باشد.

وی افزود: مجلس باید از هر لحظه و هر امکانی که برای کشور وجود دارد به نفع مردم و جمهوری اسلامی استفاده کند، این رویه را ما در مجلس فعلی مشاهده نکردیم؛ از این رو معتقدیم مجلس باید تغییر کند و قطعاً سرآغاز این تغییر، مجلس یازدهم خواهد بود.

زاکانی در پایان به مسئله جوانگرایی در امور کشور به‌خصوص در مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: جوانگرایی در تغییر رویکرد و عملکرد بهتر مجلس بسیار مؤثر است. جوانگرایی یعنی تزریق توانمندی، نشاط و حیات تازه به نظام که می‌تواند به بهترین نحو از همین مجلس آغاز شود.