خاندوزی: علت نابرابری مالیاتی وام دار بودن دولت از ثروتمندان است

گروه اقتصادی الف،   3980915069

مدیر دفتر اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس با انتقاد از اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور همچنان معافیت مالیاتی برای هنرمندان،‌ خام فروشان،‌مناطق آزاد و فقدان مالیات بر عایدی سرمایه حاکم است گفت:‌علت این نابرابری غیر متعارف وامدار بودن برخی آقایان است.

به گزارش تسنیم،‌ سید احسان خاندوزی استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی و مدیر دفتر اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور همچنان معافیت مالیاتی برای هنرمندان،‌ خام فروشان،‌مناطق آزاد و فقدان مالیات بر عایدی سرمایه حاکم است گفت:‌  صادرات کشور نزدیک صفر است و تحریمهای ظالمانه به اوج خود رسیده است اما باز دولت حاضر نیست که نظام مالیاتی را به درستی پیاده سازی کند.

وی افزود:‌ وقتی در چنین شرایطی قرار نیست بر طبقه‌ای  خاص کوچکترین فشاری آورده شود برای چندمین بار نشاندهند ه خاستگاه اقتصادی و سیاسی بخشی از دولتمردان است.

گفتنی است معافیت مالیاتی هنرمندان با درآمدهای میلیاردی  چون جواد عزتی با مجموع فروش 65.5 میلیارد و  رضا عطاران با  مجموع فروش 57 میلیارد در سال 97  باعث اعتراضات بسیاری شده است؛ چنین معافیت مالیاتی در حالی است که کارمندان دولت با درآمد متوسط به پائین مالیات می‌دهند که این استاد دانشگاه علت این نابرابری غیر متعارف را به جهت وامدار بودن بخشی از دولت به این افراد می‌داند.

مالیات , مروری بر کارنامه اقتصادی دولت حسن روحانی , حسن روحانی ,