گزارش اختصاصی الف/ هسته های خاموش داعش در کدام مناطق عراق حضور دارند؟ ۹ استان همچنان درگیر با تروریسم+نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3980914023 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
گزارش اختصاصی الف/ هسته های خاموش داعش در کدام مناطق عراق حضور دارند؟ ۹ استان همچنان درگیر با تروریسم+نقشه میدانی

گروه بین الملل الف؛ در روزهای گذشته هسته های خاموش داعش با سوء استفاده از شرایط به وجود آمده در مناطق مرکزی و جنوبی عراق و همچنین پشتیبانی آمریکایی ها، سعودی ها و اماراتی ها توانستند چند عملیات را علیه نیروهای عراقی ترتیب دهند.

عناصر مخفی داعش در 2 سال گذشته به صورت پنهانی فعالیت می کردند و حملات محدودی را در برخی از مناطق عراق انجام دادند اما با افزایش ناآرامی ها، حضور خود را علنی کردند و در روزهای اخیر نیروهای عراقی را در استان های « دیاله، الانبار و نینوا» هدف قرار دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست های داعش در جریان این حملات درصدد بودند در چند منطقه ایجاد ناامنی کنند و تمرکز نیروهای عراقی را بر هم بزنند اما با واکنش قاطع مواجه شدند و پس از درگیری های سنگین چند ساعته مجبور به عقب نشینی شدند.

در ذیل محل حضور هسته های خاموش داعش را در مناطق مختلف عراق و به تفکیک استان ها آمده است.

نینوا: در شمال غرب کشور عراق واقع شده و از محور غربی با سوریه هم مرز است و بخش های وسیعی از این استان بیابانی است؛ حدود 20 درصد از مساحت استان در کنترل اقلیم کردستان است.

به گفته منابع میدانی، عناصر مخفی داعش در مناطق غربی استان نینوا که بیشتر بیابانی و هم مرز با سوریه است فعالیت می کنند؛ تروریست ها همچنین در مناطق شمالی، مرکزی و جنوبی استان از جمله « القیروان، تلعفر، البعاج، القیاره، موصل» حضور دارند.

تحرکات هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش در مناطقی که نیروهای عراقی حضور کمتری دارند بیشتر است و بازمانده های رژیم بعث نیز در این استان با آنان همکاری و همراهی می کنند.

کرکوک؛ در شمال عراق واقع شده و 20 درصد از مساحت این استان ( مناطق شرقی و شمال غرب) نیز در کنترل اقلیم کردستان است؛ مناطق مرکزی، غربی و جنوبی این استان که از جمله « الحویجه، البسل، الرشاد، عباسی، الریاض، کاظمیه، داقوق و...» به عناصر مخفی داعش آلوده است.
 
مناطق جنوب غربی استان کرکوک که کم جمعیت هستند و در نزدیکی رشته کوه های حمرین واقع شده اند به تروریست های داعش آلوده اند؛ هسته های خاموش داعش در مناطق شرقی و هم مرز با شمال شرق استان صلاح الدین فعالیت می کنند.

دیاله: در شرق عراق قرار دارد و یکی از ملتهب ترین استان ها پس از شکست گروه تروریستی داعش در سال 2017 است و درصد از مساحت آنان در کنترل اقلیک کردستان است و در 2 سال گذشته شاهد حملات متوالی تروریست ها بوده است.

عناصر مخفی داعش در مناطق مهمی از استان دیاله از جمله « خانقین، حوض الوقف، جلولاء، بعقوبه، مقدادیه، العظیم و مندلی» حضور دارند؛ مناطق غربی و هم مر با شرق استان صلاح الدین در 2 ماه گذشته شاهد رفت و آمد گسترده تروریست های داعش بوده است.

صلاح الدین: در شمال عراق و در مسیر جاده بغداد - دهوک واقع شده و به دلیل داشتن شهرها و میدان های نفتی مهم از جمله « بیجی، عجیل و علاس» همواره مورد توجه عناصر مخفی داعش بوده است.

حومه مناطق « بیجی، تکریت، الشرقاط، بلد، یثرب، سامراء»، میدان های نفتی « عجیل و علاس»، رشته کوه های حمرین و مکحول، نقاط متروکه از جمله « مطیبیجه» و بیابان های شمال غرب، غرب و جنوب غرب و دریاچه الثرثار» به هسته های خاموش داعش آلوده است.

الانبار: در غرب عراق و هم مرز با سوریه، اردن و عربستان است و بزرگترین استان محسوب می شود که بخش های وسیعی از آن بیابانی است؛ حدفاصل « فلوجه - الرمادی - هیت- حدیثه - گذرگاه مرری القائم» و مناطق جنوب غرب و غرب از جمله « حوران و الرطبه» محل فعالیت تروریست های مخفی داعش است.

منطقه الرطبه شاهرگ جنوب غرب استان نینوا به شمار می آید و همین مسئله بر اهمیتش افزوده است؛ بیابان های مرکزی و هم مرز با سوریه، اردن، عربستان و بیابان های شرقی هم  مرز با نجف و کربلا به هسته های خاموش داعش آلوده است.

نجف اشرف: در جنوب عراق واقع شده و از محور جنوبی نیز با عربستان هم مرز است؛ تروریست های مخفی داعش در بخش هایی از غرب و جنوب غرب این استان که بیشتر بیابانی و هم مرز با شرق استان الانبار هستند حضور دارند.

کربلاء: در مرکز عراق قرار گرفته و بخش هایی از مناطق شمال غربی این استان ( هم مرز با الانبار) به عناصر تروریستی داعش آلوده است و نیروهای عراقی به صورت گسترده در این محور حضور دارند و تحرکات تروریست ها را به حداقل رسانده اند.

به گزارش گروه بین الملل الف، هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش در منطقه « الطارمیه» در شمال استان بغداد فعالیت های مخفی دارند؛ مناطق جنوبی پایتخت ( هم مرز با استان بابل) به عناصر مخفی داعش الوده است؛ تروریست ها در بخش های شمالی و شمال غربی استان بابل نیز حضور دارند.