آمریکا اعزام نظامیان بیشتر به غرب آسیا را بررسی می‌کند

گروه جهان الف،   3980914009

مقام‌های آمریکایی می‌گویند واشنگتن در حال بررسی طرحی است که در صورت تأیید نهایی می‌تواند شمار نیروهای نظامی آمریکا در منطقه را تا دو برابر افزایش دهد.

به گزارش فارس، روزنامه «وال استریت ژورنال» روز چهارشنبه به نقل از منابع مطلع از احتمال افزایش قابل توجه شمار نیروهای آمریکایی در غرب آسیا به بهانه «ایجاد بازدارندگی در برابر ایران» خبر داده است. 

مقام‌های آمریکایی به این روزنامه گفته‌اند که در صورت تأیید نهایی این طرح، ده‌ها کشتی، تجهیزات نظامی تازه و شاید تا ۱۴۰۰۰ نیروی نظامی دیگر به غرب آسیا اعزام شود.

به گفته این مقام‌ها، انتظار می‌رود «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به زودی، شاید در همین ماه جاری، در مورد این طرح تصمیم‌گیری کند.

هرچند که کاهش حضور نظامی خارجی یکی از وعده‌های انتخاباتی ترامپ در رقابت‌های سال ۲۰۱۶ بود، اما به نوشته وال استریت ژورنال، مقام‌های آمریکایی می‌گویند ترامپ، تا حدی به واسطه رژیم صهیونیستی، به این نتیجه رسیده است که آمریکا باید برای ایجاد بازدارندگی در برابر ایران، حضور نظامی خود را در غرب آسیا افزایش دهد. این مقام‌ها می‌گویند ممکن است تعداد نظامیانی که ترامپ با اعزام آن‌ها موافقت می‌کند، از آنچه در طرح اصلی ارائه شده، کمتر باشد.

آمریکا از ماه می (اردیبهشت-خرداد) سال جاری تاکنون هم مجموعا ۱۴۰۰۰ نیروی نظامی را به همین  بهانه به منطقه اعزام کرده است. تصویب طرح ادعایی وال استریت ژورنال، این رقم را تا دو برابر افزایش می‌دهد.

روز چهارشنبه «جان رود» از مقام‌های ارشد بخش سیاستگذاری وزارت دفاع آمریکا تلویحا تأیید کرد که احتمال افزایش تعداد نیروهای آمریکایی در منطقه وجود دارد. وی در جمع گروهی از خبرنگاران گفت: «بازدارندگی امری پویاست، پاسخ ما پویا خواهد بود.»