منصوریان: در برابر پرسپولیس باید با حوصله بازی کنیم

گروه ورزشی الف،   3980913167

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان درباره بازی با پرسپولیس گفت: در برابر پرسپولیس نباید بی‌گدار به آب بزنیم و باید با حوصله بازی کنیم.

به گزارش مهر،  علیرضا منصوریان شامگاه چهارشنبه در نشست خبری پیش از مصاف دو تیم، ذوب‌آهن و پرسپولیس در ورزشگاه فولادشهر، اظهار داشت: ذوب‌آهن وضعیت فشرده‌ای دارد و به طور فشرده روی تیم کار کرده‌ایم. تک تک بازیکنان تیم پرسپولیس را در بازی آخر این تیم  و نیز اندیشه‌های آقای کالدرون را مورد بررسی قرار داده و آنالیز کردیم و برای هر اتفاقی آماده هستیم.

وی از حساسیت این دیدار گفت و افزود: ما همه تیم‌ها را به خوبی مورد آنالیز قرار می‌دهیم. در برخی از تیم‌ها شرایط به گونه‌ای است که باید تنها مراقب چند بازیکن باشیم و آن‌ها را کنترل کنیم اما در تیم‌هایی مثل پرسپولیس، سپاهان، استقلال و تراکتور ، همه نفرات، بازیکنان کلیدی هستند و باید مراقب همه آن‌ها باشیم. موفقیت در این بازی‌ها نیازمند عزم بیشتری است چراکه علاوه بر اینکه انرژی مثبت از سوی رسانه‌ها و افکار عمومی پشت تیم شما است، پخش زنده بازی ‌هم انگیزه بازیکنان را  می‌کند.

سرمربی ذوب‌آهن از برنامه‌ خود برای کسب سه امتیاز  بازی گفت و افزود: ما فردا در برابر تیم بزرگی به میدان می‌رویم که سه قهرمانی متوالی لیگ برتر را در کارنامه خود دارد ولی ما برای هر شرایطی برنامه‌ خود را داریم و چه پیش بیافتیم و چه عقب بیافتیم، برنامه‌های متفاوتی پیش‌بینی کرده‌ایم و تنها باید کارهایی را که در طول هفته تمرین می‌کردیم، پیش ببریم.

وی عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه را دغدغه مشترک خود و قلعه‌نویی عنوان کرد و افزود: ما با سپاهان رقیب هستیم اما دغدغه مشترکی که من و آقای قلعه‌نویی داریم این است که تماشاگران به ورزشگاه نمی‌آیند. ذوب‌آهن اگرچه نتایج خوبی نگرفته اما کیفیت خوبی دارد هرچند سپاهان که هم باکیفیت عمل و می‌کند و هم صدرنشین است نیز ورزشگاهش پر نمی‌شود. امیدوارم در بازی در برابر پرسپولیس فارغ از زرد و سبز، سپاهانی‌ها هم برای حمایت از ذوب‌آهن به ورزشگاه بیایند و یار دوازدهم ما باشند.

منصوریان با اشاره به لغو بازی پرسپولیس در برابر نساجی خاطرنشان کرد: طبیعتا پرسپولیس با استراحت بیشتر و تمرین مناسب‌تری به مصاف ما می‌آید اما برای ما سه بازی در ۹ روز سخت است. اگر امکانات سخت‌افزاری بهتری داشتیم می‌توانستیم هر چهار یا پنج روز یکبار بازی کنیم اما در این شرایط متوسط هر سه روز یک بازی سخت است. ذوب‌آهن البته جوانان خوبی در اختیار دارد و من از بابت آن‌ها ندارم بلکه برای کل لیگ و همه دقایق آن برنامه داریم و اهدافمان را به طور پلکانی تعریف کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه ذوب‌آهن وقت مدارا ندارد، افزود: بازی فردا بازی خانگی ما است و ما نیازمند پیروزی در این بازی هستیم و فرصت مدارا نداریم اما باید توجه کنیم که نباید بی گدار به آب بزنیم. ما هر لحظه می‌توانیم از پرسپولیس پیش بیافتیم اما باید دقت کنیم که اگر عقب بیافتیم کارمان سخت خواهد شد. در برابر تیم‌های مثل پرسپولیس نباید بی‌مهابا بازی کرد چراکه چنین تیم‌هایی با تجربه زیاد و بازیکنان کاربلد می‌کنند و ما برای پیروزی باید با حوصله بازی کنیم.

سرمربی ذوب‌آهن پیرانون صعود خود در رده‌بندی مربیان جهان افزود: افتخار بزرگی است که امسال ذوب‌آهن برترین تیم آسیایی شد. من هم بسیار خوشحالم که در رده ۲۱۲ مربیان جهان ایستادم. البته من در ویترین هستم و پشت سر من ۱۵ نفر دیگر ایستاده و زحمت می‌کشند و من از همه آن‌ها تشکر می‌کنم.

وی در واکنش به صحبت‌های محمدحسن انصاری فرد تصریح کرد: آقای انصاری‌فرد انسان اخلاق‌مداری است اما احساس می‌کنم او در برنامه تلویزیونی عصبی شد و گفت نمی‌گذارند پرسپولیس قهرمان شود و با این حرف خود این شائبه را به وجود آورد که ۳ بار قبلی چطور قهرمان شد؟، من از این صحبت‌های او به عنوان یک برادر کوچکتر گلایه دارم. پرسپولیس زحمت کشید و سه بار قهرمان شد و اگر این بار هم شایستگی داشته باشد می‌تواند برای بار چهارم هم قهرمان شود.

منصوریان درباره داوری بازی فردا ابراز نگرانی کرد و افزود: من نگرانم که صحبت‌های آقای انصاری‌فرد روی داوری بازی فردا تاثیر نگذارد و داور را تحت فشار قرار ندهد.  در بازی با نفت مسجد سلیمان داور دروازه پنالتی واضح روی بازیکن ما را نگرفت. ما ۱۲ امتیاز از دست دادیم اما همواره در نشست‌های خبری از داوران حمایت کرده‌ایم. امیدوارم در بازی فردا نیز هر تیمی که واقعا شایسته است پیروز شود.