رئیس سازمان بازرسی کل کشور: مبازه با فساد توسط قوه قضائیه مستمر خواهد بود

گروه اجتماعی الف،   3980913109 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب، رئیس قوه قضائیه با عزمی راسخ در زمینه مبارزه با فساد فعالیت دارد و این روند ادامه خواهد داشت.

مبازه با فساد توسط قوه قضائیه مستمر خواهد بود
 

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام حسن درویشیان ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرضا (استان اصفهان) اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران که به برکت ایثار و فداکاری ملت ایران و با پیروی از اوامر ولی فقیه شکل گرفته است، به عنوان یک امانت در اختیار ماست و باید در راستای حفظ و پیشرفت آن تاثیرگذار باشیم.

وی افزود: امروز که در جنگ اقتصادی تمام عیار و شرایط تحریم قرار گرفته ایم همانند سالهای گذشته تنها با اتحاد، همدلی مردم، تدبیر و برنامه ریزی هوشمندانه مسئولان و در زیر سایه ولایت فقیه و اطاعت محض از دستورات ایشان می‌توانیم از این شرایط خارج شویم.

راهبرد کلیدی رهبر انقلاب برای رونق تولید مورد توجه مسئولان باشد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در ارتباط با استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب نام «رونق» تولید را برای سال جاری انتخاب و بارها در سخنرانی‌های مختلف خود بر استفاده از ظرفیت داخلی کشور تاکید کردند که لازم است این  راهبرد کلیدی در رفع مشکلات اقتصادی کشور  مورد توجه مسئولان باشد.

وی با اشاره به توانمندی نظامی ایران در منطقه تصریح کرد: همان گونه که تمامی توانمندی های نظامی ایران در سایه اتکا به توان نیروهای داخلی و استعدادهای داخلی کشور به دست آمده است در بقیه موارد نیز می‌توانیم با استفاده از ظرفیت عظیم داخلی کشور بر مشکلات فائق شویم.

استان اصفهان یکی از استان‌های سرآمد صنعتی در کشور است

درویشیان با اشاره به اینکه استان اصفهان یکی از استان‌های سرآمد صنعتی در کشور است که از این ظرفیت عظیم در راستای پیشبرد اهداف کشور می توانیم بهره ببریم، گفت: این استان در حوزه نانو و تکنولوژی های بروز نیز در کشور سرآمد است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سفر رئیس قوه قضائیه به اصفهان در روز جاری اشاره کرد و ابراز داشت:‌ با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب، رئیس قوه قضائیه با عزمی راسخ در زمینه مبارزه با فساد فعالیت دارد و این روند ادامه خواهد داشت.

امید و اعتماد مردم به قوه قضائیه

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به امید و اعتماد مردم به قوه قضائیه تاکید کرد: یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران ایجاد عدالت در میان اقشار مختلف جامعه است، در شرایط خاص جنگی مردم کمبودها و مشکلات اقتصادی را تحمل کردند و در شرایط فعلی نیز نباید شاهد توزیع ناعادلانه امکانات کشور در زمینه های مختلف باشند.

وی با تصریح بر این نکته که مردم خیانت در بیت المال و دسترسی به امکانات با رانت و پارتی را تحمل نمی کنند، گفت: بسیاری از مدیران نظام انسان‌های ارزشی و پاک دستی هستند اما در یک نظام اسلامی نباید حتی شاهد یک مورد فساد و فاسد باشیم.

درویشیان با تاکید بر اینکه در کنار افراد فاسد دانه درشت باید با فسادهای کوچک تر نیز مقابله شود، ابراز داشت: توجه به به بسترهای فسادزا مانند سیاست ها، قوانین و ساختارهای خاص در این زمینه یکی از اولویت‌های سازمان بازرسی کل کشور است.

گلوگاه‌های منشأ فساد باید شناسایی شود

وی با اشاره به اینکه گلوگاه‌های منشأ فساد باید شناسایی شود، گفت: امکان ایجاد شفافیت در فعالیت های اداری از جمله راه‌هایی است که از فساد جلوگیری می کند و بر این اساس تمامی فعالیت‌های اداری باید توسط سیستم‌های الکترونیکی ضبط و قابل رصد باشد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر ضرورت فعال کردن سامانه‌های هوشمند الکترونیکی در سازمانهای گمرک و بانک‌های کشور  ابراز داشت: ۲۱۰ هزار میلیارد تومان معوقه مالیاتی در کشور وجود دارد به نوعی که به افرادی در کشور، تسهیلات کلان بدون ضمانت‌ و اسناد پرداخت شده است، این میزان معوقه مالیاتی تنها به واسطه عدم امکان شفافیت شکل گرفته است،

ضرورت پیشگیری از زمین خواری با کمک شفافیت

وی با اشاره به ضرورت پیشگیری از زمین خواری با کمک شفافیت تاکید کرد: ثبت اراضی در سامانه ثبت و املاک کشور و ثبت زمین به نام دولت در این زمینه کمک کننده خواهد بود.

درویشیان با اشاره به اینکه پیگیری ترک فعل در ادارات از دیگر اقدامات قوه قضائیه است، گفت: رویکرد مهم این سازمان حمایت از مدیران شجاع و مسئولیت‌پذیر، حمایت از کارآفرینی، رونق تولید و سرمایه‌گذاری سالم مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و رئیس قوه قضائیه است.

دستگاه‌ها باید در مدت ۴ روز پاسخ نامه‌ها و استعلامات را بدهند

وی ادامه داد: در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان مقرر شده است که دستگاه‌ها باید در مدت چهار روز و  کمتر پاسخ نامه‌ها و استعلامات مرتبط با تولید و کارآفرینی را بدهند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه برخی تخلفات اداری ناشی از آشنا نبودن مدیران با قوانین است که باید آموزش های لازم در این زمینه انجام شود، بیان داشت: حفظ کرامت ارباب رجوع موضوعی است که مورد تاکید جدی ما قرار دارد.

وی با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی های دفاع از امنیت نظام در سرتاسر کشور تصریح کرد: پس از فتنه آشوبگران در طول هفته های گذشته مردم بلافاصله صف خود را اغتشاشگران جدا کردند و با حضور پرشور خود در حمایت از نظام، موضع خود را در دفاع از انقلاب و نظام به دنیا استعاری نشان دادند و این حضور وظیفه ما را بسیار سنگین تر می کند.