سردار آزمون: مشکلی با برانکو ندارم

گروه ورزشی الف،   3980913079 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سردار آزمون درباره تیم ملی فوتبال ایران و وضعیت خود توضیحاتی داد.

سردار آزمون: مشکلی با برانکو ندارم

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها سردار آزمون، با عملکرد خوب خود در لیگ روسیه و لیگ قهرمانان اروپا یکی از آماده‌ترین لژیونر‌های فوتبال کشورمان محسوب می‌شود.

زنیت سن پترزبورگ با بهره مندی از توانایی‌های مهاجم تیم ملی ایران در یک قدمی صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفته و با فاصله هشت امتیازی نسبت به نزدیک‌ترین تعقیب کننده اش، صدرنشین لیگ روسیه است.

از طرفی با وجود حواشی‌ای که این روز‌ها درباره تیم ملی ایران وجود دارد، آزمون مطمئن است که این تیم به مرحله بعدی انتخابی جام جهانی صعود می‌کند.

در ادامه گفت و گوی خبرنگار ما با سردار آزمون را می‌خوانید.

ابتدا درباره شرایط خوب این روز‌های زنیت صحبت کنید. تیم تان با اختلاف هشت امتیاز صدرنشین لیگ روسیه است و شانس بسیار خوبی برای دبل در کسب قهرمانی دارد.

تیم مان خیلی خوب کار می‌کند و بازی‌های حساسی را پشت سر می‌گذارد. خوشبختانه زنیت بازی هایش را می‌برد و این موضوع خیلی به افزایش شانس قهرمانی مان کمک می‌کند. امیدوارم در نهایت این اتفاق رخ بدهد و برای دومین سال متوالی قهرمان لیگ روسیه شویم.

هفته آینده بازی فوق العاده حساسی با بنفیکا در لیگ قهرمانان اروپا پیش رو دارید. دیداری که نتیجه اش برای صعود زنیت به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بسیار تاثیرگذار است.

صد در صد بازی خیلی سخت و حساسی با بنفیکا داریم که برای ادامه حضور زنیت در لیگ قهرمانان اروپا حکم مرگ و زندگی را دارد. امیدوارم بتوانیم با پیروزی در این دیدار به مرحله بعدی برویم.

در بازی اخیرتان مقابل اسپارتاک مسکو با وجود عملکرد خوبت خیلی زود تعویض شدی و نتوانستی گلزنی کنی. دلیل این موضوع چیست؟

من فقط در ۲ بازی اخیر زنیت گل نزده ام و فکر نمی‌کنم این موضوع چندان بزرگ باشد. پیش از این به اسپارتاک مسکو گل زده ام. البته پس از اخراج ماگومد اوزدوئف و ۱۰ نفره شدن تیم، سرمربی مان تغییر تاکتیک داد و با توجه به اینکه بازیکنان لژیونر زیادی در زمین بودند، ترجیح داد مرا بیرون بکشد.

می‌خواهم برای دومین سال با زنیت قهرمان شوم/ ویلموتس حق داشت، اما تصورات مان خراب شد/ وقتی فدراسیون پول ندارد چرا مربی خارجی می‌آورد؟/ مشکلی با برانکو ندارم

زوج تو و آرتم زیوبا این روز‌ها خطرناک‌ترین زوج لیگ روسیه است. فکر می‌کنی آخر فصل کدام تان آقای گل شوید؟

تفاوتی ندارد من آقای گل شوم یا زیوبا، بلکه امیدوارم تیم زنیت قهرمان شود. در آن صورت اگر آقای گل هم از تیم ما باشد، هم برای تیم و هم خود بازیکن خیلی خوشحال کننده‌تر است و دوست دارم چنین اتفاقی بیفتد.

از یک هفته دیگر تعطیلی زمستانی لیگ روسیه آغاز می‌شود و زنیت تا ۱۱ اسفند بازی ندارد. در این مدت چه برنامه‌هایی برای حفظ آمادگی ات و البته ریکاوری فصل سختی که پشت سر گذاشتی داری؟

پس از بازی با دینامو مسکو بازی‌های ما در لیگ روسیه تمام می‌شود و من پس از دیدار با بنفیکا به ایران می‌آیم. می‌خواهم یک هفته تا ۱۰ روز استراحت کنم و پس از آن تمرینات را شروع خواهم کرد.

مراسم برترین‌های AFC هم بدون اینکه نامزد‌های ایرانی مثل خودت و علیرضا بیرانوند جایزه بگیرید برگزار شد. به نظرت تلاش‌های فدراسیون فوتبال برای کسب جایزه در این مراسم کافی بود؟

اینکه من، علیرضا بیرانوند، بازیکن تیم ملی فوتسال (مهدی جاوید) و مربی تیم ملی بانوان مان (کتایون خسرو یار) در بخش‌های مختلف نامزد کسب جایزه بودیم، خیلی خوب است، اما به هر حال به این جایزه نرسیدیم. با این وجود فکر نمی‌کنم از ارزش مان کم شده باشد و امیدوارم در سال‌های دیگر بتوانیم جایزه نگرفتن مان را جبران کنیم. البته می‌دانید وضعیت فدراسیون کشور‌هایی مانند ژاپن و کره جنوبی از فدراسیون ایران خیلی بالاتر و بهتر است و باید قبول کنیم این کشور‌ها برنامه ریزی خیلی بهتری نسبت به فدراسیون ما دارند.

در روز‌های اخیر حواشی خیلی زیادی درباره تیم ملی ایران وجود داشته است و خیلی‌ها اعتقاد دارند مارک ویلموتس از ابتدا هم گزینه مطلوبی برای این تیم نبود. از طرفی شنیده شده است که بازیکنان هم با این سرمربی اختلاف زیادی داشتند.

درباره این حاشیه‌ها نمی‌توانم نظر خاص و فنی بدهم. فدراسیون فوتبال چنین تصمیمی گرفته است و باید به این تصمیم احترام گذاشت. البته ویلموتس از لحاظ انسانی فرد واقعا خوب و مودبی بود. با این وجود نمی‌توانم درباره ویژگی‌های فنی اش نظری بدهم.

مشکلی با برانکو ندارم/ وقتی فدراسیون پول ندارد چرا مربی خارجی می‌آورد؟ / هر کس علیه من حرف بزند، پدرم جوابش را می‌دهد

خودتان حس می‌کنید آیا تیم ملی ایران در مقطع فعلی نیاز به تغییر سرمربی دارد؟

درباره این موضوع هم من نباید صحبت کنم چراکه فدراسیون فوتبال باید شرایط را بسنجد و درباره سرمربی تیم ملی تصمیم بگیرد. اگر مسئولان فدراسیون به این نتیجه رسیده اند که ویلموتس نمی‌تواند برای تیم ملی مربی خوبی باشد، می‌توانند او را برکنار کنند در غیر این صورت اگر حس می‌کنند مربی خوبی است باید ویلموتس را در تیم ملی حفظ کنند.

یکی از مهم‌ترین انتقاد‌هایی که از ویلموتس شده، این که است قبل از بازی با عراق برای رسیدن به مطالباتش برنامه‌های تیم ملی را گرو گرفت و تا زمانیکه پول نگرفت ایران نیامد. به عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای در این موضوع حق را تا چه اندازه به ویلموتس می‌دهید و تا چه اندازه تیم ملی و فدراسیون را محق می‌دانید؟

درباره حقوق گرفتن ویلموتس باید بگویم او حق دارد پولش را دریافت کند، اما در ۲ ماه اول حضور این مربی در ایران تا حدی تصورات نسبت به ویلموتس خراب شد. چراکه او تازه به ایران آمده بود و برای گرفتن حق خود، نباید اینگونه رفتار می‌کرد. پیش از این کارلوس کی روش مربی مان بود که یک سال حقوق و پول نمی‌گرفت، اما به بازیکنان تیم ملی احترام می‌گذاشت و برای آن‌ها به ایران می‌آمد. تفاوت ویلموتس با کی روش در همین موضوع است. البته ویلموتس هم برای گرفتن پولش حق دارد و دستمزدش را می‌خواهد. با این وجود همیشه گفته ام وقتی فدراسیون فوتبال پول ندارد چرا باید با مبلغ سنگین تری یک مربی خارجی بیاورد؟ داخل ایران هم مربیانی هستند که می‌توانند در تیم ملی کار کنند. اینکه مربی به دلیل دستمزد نگرفتن به ایران نیاید به تیم ملی آسیب می‌زند. چه او حق داشته باشد چه نداشته باشد. چه دوست داشته باشد چه نداشته باشد. شاید در قرارداد ویلموتس ذکر شده باشد که اگر پولم را نگیرم به ایران نمی‌آیم، اما در کل این موضوع بد بود‌.

بعد از باخت تیم ملی به عراق مردم نگران بازی‌های این تیم در دور برگشت مقدماتی جام جهانی هستند. با وضعیت فعلی تیم ملی، خودت شرایط این تیم برای دور برگشت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

انشالله تمام بازی‌های مان را می‌بریم و به مرحله بعدی انتخابی صعود می‌کنیم.

مشکلی با برانکو ندارم/ وقتی فدراسیون پول ندارد چرا مربی خارجی می‌آورد؟ / هر کس علیه من حرف بزند، پدرم جوابش را می‌دهد

این روز‌ها صبحت‌های زیادی درباره بازگشت برانکو به ایران و سرمربیگری اش تیم ملی مطرح شده است. درباره این موضوع و همچنین شایعاتی که درباره اختلافش با بازیکن‌هایی مثل خودتان به وجود آمده است هم صحبت کنید.

من واقعا هیچ مشکلی با برانکو نداشتم، اما همیشه اعلام کرده ام وقتی او علیه من حرف زد، پدرم طبق وظیفه پدری اش و به دلیل اینکه نمی‌خواست هرکسی بدون هیچ دلیلی علیه پسرش مصاحبه کند، از فرزندش دفاع کرد. اگر یک بار دیگر هم این موضوع از سوی هر کسی تکرار شود، پدرم اولین نفری است که جواب می‌دهد. با این وجود خودم هیچ وقت به این مسائل کاری ندارم چراکه پدر من دوست دارد از فرزندش دفاع کند و نمی‌خواهد به ناحق علیه او مصاحبه شود. از اینکه برانکو یا هرکس دیگری می‌خواهد سرمربی تیم ملی شود بی اطلاع هستم، اما امیدوارم هرکسی سرمربی می‌شود کمک کند این تیم بار دیگر به نظم و یکدلی برسد.