پیشگیری از اعتراضات و اعتصابات در دستور کار قوه قضاییه

گروه اجتماعی الف،   3980913059

مدیر کل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی قوه قضاییه گفت که ما به دنبال علت شناسی وقوع اعتراضات هستیم و در این زمینه اگر دستگاهی قصوری انجام داده که منجر به شکل گیری اعتراضات شده و مردم به آن معترض باشند، قوه قضاییه آن را پیگیری می کند.

به گزارش ایسنا، رضا مسعودی‌فر در نشست خبری خود با خبرنگاران، با اشاره به ۱۵ برنامه ای که در سطح معاونت پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی قوه قضاییه در سال ۹۸ برنامه ریزی شده، گفت: معاونت پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی تشکیل شده و در درون خود چند اداره کل برای پیشگیری از وقوع جرم دارد و اداره کل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی در جرایمی که بیشتر جنبه اجتماعی و امنیتی داشته باشند ورود می‌کند.

وی افزود: یکی از برنامه‌هایی که این معاونت در سال ۹۸ در دستور کار خود دارد بحث پیشگیری از اعتراضات و اعتصابات است. ما به دنبال این هستیم که علت بروز اعتراضات را شناسایی کنیم و اگر دستگاه‌هایی قصوری داشته‌اند که منجر به شکل گیری اعتراضات شده است و مردم به آن معترض بودند، قوه قضاییه آن را پیگیری کند.

مسعودی فر یکی دیگر از برنامه‌های این معاونت را «بحث ارتقاء مداخلات انتظامی در راستای کاهش تلفات جانی ناشی از تصادفات درون شهری» عنوان کرد و گفت: در حوزه کاهش تلفات جانی ناشی از تصادفات برون شهری برنامه های متعددی وجود داشته و ما نیازمند برنامه‌ریزی در حوزه درون شهری هستیم.

وی افزود: بیش از ۲۵ درصد تلفات جانی در تصادفات ناشی از تصادفات درون شهری است و بیشتر این تلفات به جهت برخورد عابرین با وسایل نقلیه اتفاق می افتد ما این برنامه را در شهرها و کلانشهرها متمرکز کردیم و به جهت محدودیت امکانات از ۱۳ استان تقاضا کردیم سه مسیر را در شهرها انتخاب کنند و در این سه مسیر اقداماتی در جهت نصب دوربین، اصلاح هندسی و افزایش حضور گشت های پلیس انجام بدهیم.