دعوت مشهدی‌ها از سعید جلیلی برای حضور در انتخابات مجلس

گروه انتخابات ۹۸ الف،   3980912196

اجتماع مردمی دعوت از سعید جلیلی برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در مسجد انصارالمهدی محله طلاب مشهد که مسجد محله و پایگاه اعزام به جبهه سعید جلیلی بوده است، برگزار شد.

به گزارش  فارس، اجتماع مردمی دعوت از سعید جلیلی برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در مسجد انصارالمهدی محله طلاب مشهد برگزار شد، این مسجد، مسجد محله و پایگاه اعزام به جبهه سعید جلیلی است.

 

جمع کثیری از آحاد مردم و نخبگان مشهد با امضای طوماری از سعید جلیلی خواستند در انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزد شود، در پایان مراسم بخشی از جمعیت حاضر با حضور در جلوی منزل پدری جلیلی طومار دعوت را تقدیم کردند.

 

در متن این دعوت‌نامه آمده است:

اکنون سال‌هاست که مجلس به واسطه لیست‌بندی‌های سهم‌خواهانه و ضعیف جریانات سیاسی، عدم شفافیت در آرا و تصمیم‌گیری‌ها و ریخت و پاش‌های بیجا دچار ضعف‌های اساسی شده و قدرت اثرگذاری در حوزه اجرایی را از دست داده است.

به نظر می‌رسد تنها راه حل این مسائل اساسی در مجلس شورای اسلامی تغییر در تراز فرد و گفتمانی است که بناست در مجلس بروز و ظهور یابد، این گفتمان باید کاملا مبتنی بر چارچوب اسلام ناب بتواند رویه‌های غلط در این نهاد مردمی را اصلاح و رویه‌های جدیدی را پی بریزد.

جایگاه نماینده در مجلس آن است که با نگاهی راهبردی و با شناخت واقعی و رصد مسائل اولویت‌دار بتواند خط سیاست‌گذاری قانونی درستی را پی بگیرد، از طرف دیگر باید بدون وابستگی به جریان‌های سیاسی و قدرت‌های متصل به ثروت، پرهیز از لابی‌گری و ثبات قدم و عقیده به نظارت و حسابرسی از اجرای دقیق تصمیمات وکلای مردم در کشور صیانت کند.

از نظر ما امضاکنندگان این نامه حضور جنابعالی در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلایل ذیل، می‌تواند به استفاده حداکثری از ظرفیت‌های آن کمک کند:

فهم تئوریک  انقلاب اسلامی و توان استخراج پاسخ مسایل مستحدثه انقلاب از مبانی آن، داشتن نگاه و تحلیل جهانی و ملی نسبت به مسایل امروز جامعه به واسطه تجربه حضور در سطوح عالی تصمیم‌گیری، داشتن نگاه واقعی و مستقیم نسبت به مسائل اولویت‌دار کشور به واسطه سفرهای استانی مستمر و تعامل با بدنه مردمی، رعایت اخلاق در نقد و عمل سیاسی و پرهیز از حاشیه‌‌سازی و جنجال‌های معمول سیاستمداران، نگاه دلسوزانه و فراجناحی در حل مسائل و مشکلات موجود کشور و ارائه راهکارهای عملیاتی به دولت، آشنایی و ارتباط با جوانان به‌عنوان موتور محرکه انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی، برخورداری از سرمایه اجتماعی قابل اتکا در میان حزب‌الله و مورد اعتماد بودن از سوی طیف‌های مختلف انقلابی، تناسب جنس دغدغه‌های حضرتعالی و گفتمان دولت سایه با کارکردها و وظایف مجلس به مثابه پشتوانه اندیشه‌ورز حاکمیت.

همچنین در این همایش چند نفر به نمایندگی از قشرهای مختلف جامعه به ایراد سخن پرداختند.

استاد حوزه علمیه طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: متاسفانه ما مردم آدم‌هایی را به مجلس فرستاده‌ایم که با منظومه فکری امامین انقلاب نه تنها نزدیک نیستند که مخالف‌اند.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین با اشاره به ویژگی‌های شهید مدرس گفت: این شهید در علم، تقوا و شجاعت زبان زد است، مدرس فرمود دو چیز خدا به من نداده یکی طمع و دیگری ترس؛ حقوقش در زمان مجلس 100 تومان بود اما 20 تومان می‌گرفت، رضا خان 100 هزار تومان برایش فرستاد و گفت اگر پول را برنگردانید همه را خرج ضدیت با تو می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه از حضرت امام(ره) پرسیدند این شجاعت شما از کجاست و امام فرمودند الگوی من شهید مدرس است، تاکید کرد: نماینده مجلس کسی است که از شرق و غرب نترسد و بی‌مهابا از اسلام دفاع کند، ما باید کسی را انتخاب کنیم که محافظه‌کار نباشد و صریح و شفاف حرف بزند نه اینکه آدم این و آن باشد، ما زمانی می‌توانیم به دولت اسلامی برسیم که مجلس اسلامی داشته باشیم.

 

راوی دفاع مقدس نیز در ادامه با بیان اینکه ما نمی‌گوییم جلیلی اصلح است چون جبهه رفته، گفت: جبهه رفته زیاد داریم که در لباس انقلابی و حزب‌اللهی امورات لیبرال‌ها را پیش می‌برند، حرف ما مبنایی است و اگر مبانی درست نباشد امکان هر انحرافی وجود دارد، امروز کسی باید انتخاب شود که به مبانی اسلام و انقلاب معتقد باشد.

خلیل موحدی افزود: اینکه انسان صالح را به مجلس بفرستیم بعد کمکش نکنیم، اولین خیانت را به جریان حق کردیم و یک عنصر دلسوز و کارآمد را نیز سوزانده‌ایم، باید پای بیعتی که می‌کنیم بایستیم و بدانیم امروز کسی که از جریان حق دفاع کند طبیعی است که به او انگ تندروی زده ‌شود.

وی ادامه داد: سعید جلیلی بارها از ظرفیت‌های مجلس صحبت کرده‌ و ما از او خواهش می‌کنیم روی مردم را زمین نیندازد.

موحدی خاطرنشان کرد: جلیلی سرمایه ملی است و در انحصار هیچ جریان و گروهی نیست، در این‌باره باید از تجارب گذشته درس بگیریم.

حجت‌الاسلام صابری تولایی از روحانیون مشهدی نیز طی سخنانی کوتاه گفت: اگر کسی را برای انتخابات لایق دیدید وظیفه این است که برویم درب خانه‌اش و او را به میدان بیاوریم، اگر پشت افراد نباشیم این‌ها کوچکترین کاری هم نمی‌توانند بکنند.