واکنش ترامپ به پیشنهاد ماکرون برای کاهش‌ تحریم‌های ایران

گروه جهان الف،   3980912193 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور آمریکا از پیشنهاد رئیس جمهور فرانسه برای کاهش تحریم‌ها علیه ایران آزرده‌خاطر شده است.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از تلاش‌های «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه برای کاهش تحریم‌ها علیه ایران آزرده شده است.

به گزارش پایگاه خبری اماراتی نشنال، ترامپ از تلاش‌های ماکرون برای میانجی‌گری با تهران با پیشنهاد برداشته شدن تحریم‌ها علیه این کشور ناراحت شده است.

یک منبع آمریکایی گفته است که دولت ترامپ مایل به گفت‌وگو با ایران است اما این مذاکرات نباید مشروط به برداشته شدن یا کاهش تحریم‌ها علیه این کشور باشد.

این پایگاه اماراتی در ادامه گزارش خود نوشت: «دولت ترامپ همچنان به استفاده از تحریم‌ها به عنوان ابزاری برای منزوی کردن و مجازات ایران ادامه می‌دهد و در صورتی که فشار اروپایی‌ها علیه ایران نیز افزایش یابد، انزوا و چالش اقتصادی این کشور عمیقتر خواهد شد اما سوال این است: پس از آن مقامات ایران چه کاری انجام خواهند داد؟»

واشنگتن بعد از خروج از توافق هسته‌ای با ایران در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به تشدید اقدامات علیه تهران پرداخت.

جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدام یک سال «صبر راهبردی» را در دستور کار قرار داد و به طرف‌های توافق هسته‌ای به ویژه کشورهای اروپایی که وعده جبران خروج آمریکا را می‌دادند مهلت داد به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای عمل کنند.

اما پس از گذشته یک سال از خروج آمریکا کشورهای اروپایی به هیچکدام از وعده‌های خود عمل نکرده و ایران نیز کاهش تعهدات خود بر اساس متن برجام را آغاز کرد.

ایران تا کنون چهار گام در کاهش تعهدات خود در برجام برداشته است و به اعضای برجام اعلام کرده در صورتی که گام ملموسی در عمل به تعهدات برجامی خود برندارند تعهدات خود را باز کاهش خواهد داد.