منیژه حکمت: بخشودن مالیات هنرمندان بدسلیقگی است/ اگر باج انتخاباتى نباشد مسلما نشانه سردرگمى است

گروه فرهنگی الف،   3980912115 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

منیژه حکمت خطاب به نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بخشودن مالیات هنرمندان اگر باج انتخاباتى به یکى از گروه هاى مرجع جامعه نباشد مسلما نشانه سردرگمى و عدم شناخت از هدف و کارکرد مالیات است.

منیژه حکمت: بخشودن مالیات هنرمندان بدسلیقگی است/ اگر باج انتخاباتى نباشد مسلما نشانه سردرگمى است

به گزارش الف، منیژه حکمت کارگردان سینما، پیرامون حذف معافیت مالیاتی فعالیت‌های فرهنگی و هنری توسط دولت دوازدهم، با انتقاد از این عمل دولت طی یادداشت اینستاگرامی نوشت:

«بخشودن ماليات هنرمندان اگر باج انتخاباتى به يكى از گروه هاى مرجع جامعه نباشد مسلما نشانه سردرگمى و عدم شناخت از هدف و كاركرد ماليات است و اعلام آن در اين زمان و در اين شرايط وخيم اقتصادى نهايت بد سليقگى است. ظاهرا جناب نوبخت مثل بقيه همفكرانشان در دولت وقت و حوصله فكر كردن به عواقب راه حل هاى خلق الساعه و نبوغ آميزشان را ندارند و ساده ترين راه را برگزيده اند، يعنى يك كاسه كردن درآمد هاى بشدت ناهمگون و حكم واحد بر آنان راندن، در حاليكه ناگفته پيداست كه اين چنين بذل و بخشش در شرايط امروز ما نتيجه اى جز افزايش شكاف طبقاتى و فقير تر شدن اقشار كم درآمد عرصه هنر ندارد و سود هنگفتش مستقيما به جيب همان صاحبان دستمزدهاى ميلياردى و سرمايه هاى ناسالم موجود در اين حوزه خواهد رفت . بعيد ميدانم درك اين موضوع نياز به هوش زيادى داشته باشد مگر آنكه نيت ديگرى پشت ماجرا باشد كه قرار است هنرمندان وجه المصالحه آن قرار گيرند . آقاى نوبخت همه ما شرايط سختى را ميگذرانيم آن را با اين تصميم هاى ناپخته دشوار ترنكنيد مثل همه ممالك دنيا مالياتتان را درست بگيريد و با تدبير به كار زنيد البته اگرهنوز تدبيرى باقى مانده باشد.

منيژه حكمت»

به گزارش الف، روز یکشنبه محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه با صدور یک دستور فوری با کاهش معافیت مالیاتی هنرمندان در لایحه بودجه ۹۹ مخالفت کرد.

بنا بود بر اساس پیش‌نویس بودجه ۹۹، معافیت مالیاتی فعالیتهای انتشاراتی و مطبوعاتی، فرهنگی و هنری ۵۰ درصد باشد که با دستور نوبخت به معافیت ۱۰۰ درصدی کنونی بازگشت.