گزارش اختصاصی الف/ آخرین تحولات میدانی شمال سوریه؛ جزئیات تحرکات گسترده نظامیان آمریکایی در استان‌های «حسکه، حلب و رقه» + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3980912098 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

از شمال غرب استان حسکه خبر می رسد، گروهی از نیروهای ارتش سوریه براساس توافق به دست آمده میان دمشق و نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه وارد منطقه « العالیه» در حومه جنوبی شهر رآس العین شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل الف، براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری دامنه نفوذ خود را در محور بزرگراه «حسکه - حلب» افزایش دادند و در روستای « السوسه» غربی مستقر شدند تا ابتکار عمل را در این منطقه در دست گیرند.

به گفته منابع میدانی، همزمان با ورود و استقرار نیروهای ارتش سوریه در محور بزرگراه « حسکه - حلب»، کاروانی از نیروهای آمریکایی با 20 کامیون نظامی و خودروی زرهی از خاک عراق وارد شمال شرق استان حسکه شدند.

خبرها حاکیست، نظامیان آمریکایی با کاروانی متشکل از 60 خودروی نظامی و زرهی از مناطق تحت اشغال در استان رقه و حومه غربی استان حسکه به سمت میدان های نفتی « رمیلان» اعزام شده اند.

این میدان نفتی در شمال شرق استان حسکه واقع شده است و آمریکایی ها در این محور پایگان نظامی دارند؛ در روزهای گذشته نیز نیروهای آمریکایی با 20 خودروی زرهی از شهر حسکه عبور و در مناطق جنوب استان حسکه ( جاده الشدادی - دیرالزور) مستقر شدند.

برخی خبرهای تایید نشده نیز حاکیست، شماری از نظامیان اشغالگر آمریکایی در روزهای گذشته با خودروها و تجهیزات نظامی به پایگاه های غیر قانونی خود از جمله « قسرک، جلبیه و صرین» در استان های « حسکه، رقه و حلب» بازگشته اند.

آمریکایی ها پیشتر پایگاه های غیرقانونی نظامی خود را در محور شمال شرق استان حلب، مرکز و شمال استان رقه و شمال غرب استان حسکه تخلیه یا منهدم کردند و به عراق انتقال داده بودند.

البته آمریکایی ها پایگاه های نظامی را در میادین نفتی سوریه از جمله شمال شرق و جنوب استان حسکه و شرق استان دیرالزور تخلیه نکردند و شماری از نیروهای خود را در این نقاط باقی نگه داشته اند چرا که ماهانه میلیون ها دلار از غارت نفت ملت سوریه را به جیب می زنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، آمریکایی درصد هستند تعداد نظامیان خود را در پایگاه های نظامی در نزدیکی میدان های نفتی شرق استان دیرالزور و پایگاه های شمال شرق و جنوب استان حسکه بیشتر کنند چرا که نمی خواهند میادین نفتی را در این مناطق از دست دهند.

از شمال استان «رقه» خبر می رسد، درگیری های با نیروهای ارتش ترکیه و عناصر گروهک های تروریستی در محور شمالی شهر مهم و راهبردی « عین عیسی» تا حدود زیادی فروکش کرده است و نیروهای ارتش سوریه موفق به دفع حملات در این محور شده اند.

در حال حاضر، مناطق شمالی شهر « عین عیسی» از جمله « مشیرفه، صیدا، کمپ آوارگان و ...» در کنترل نیروهای سوری هستند و آرامش به صورت نسبی به این نقاط مهم و حساس بازگشته است.

به گزارش الف، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی درصدد بودند با اشغال شهر «عین عیسی»، ارتباط نیروهای ارتش سوریه را از شمال به شمال شرق سوریه ( شمال شرق استان حلب و مرکز استان رقه به شمال شرق استان حسکه) قطع کنند که ناکام ماندند.