پیش‌بینی حضور پرشور مردم در انتخابات

گروه انتخابات ۹۸ الف،   3980912081 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: پیش‌بینی ما این است مردم پرشورتر از گذشته در انتخابات حضور پیدا خواهند کرد.

محمود ثمینی در جمع خبرنگاران، با اشاره به روند تعیین و انتخاب هیئت‌های نظارت و بازرسی انتخابات در استان لرستان، اظهار کرد: به مدت شش روز فرمانداران می‌توانند ۳۰ نفر معتمد به هیئت‌های شهرستان معرفی کنند، پس‌ازاینکه هیئت نظارت نظر خود را راجع به این ۳۰ نفر اعلام کرد در نهایت هشت نفر معتمد و برتر به‌عنوان هیئت اجرایی اصلی انتخاب می‌شوند که در کنار دادستان، فرماندار و ... هیئت اجرایی شکل می‌گیرد.

وی عنوان کرد: همچنین قانون‌گذار به وزیر کشور این اختیار را داده که برای نظارت بر حسن جریان انتخابات، بازرسین ثابت و سیار را به شعب و حوزه‌های انتخابیه اعزام کند، گزارش خود را به وزارت کشور، فرمانداران و رئیس هیئت بازرسی اراده دهند، در شعب اخذ رأی نیز به‌طور معمول بازرسینی که به‌طور ثابت مستقر هستند گزارش تخلفات را به نماینده فرماندار در شعب اخذ رأی ارائه می‌کنند و نماینده فرماندار نیز مکلف به بررسی آن است.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با اشاره به اینکه خوشبختانه مردم لرستان ثابت کرده‌اند به سرنوشت خود بیشتر اهمیت می‌دهند و رقابت تنگاتنگ، بسیار خوب و درعین‌حال داغی را باهم دارند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم احساس وظیفه می‌کنند و به میدان می‌آیند، پیش‌بینی ما این است مردم پرشورتر از گذشته در انتخابات حضور پیدا خواهند کرد.

ثمینی با تأکید بر اینکه برای ایجاد توسعه باید بالندگی را در جامعه رقم بزنیم و ایجاد کنیم، افزود: در این راستا احزاب در نهادینه کردن قانون، ایجاد نگرش و بینش در مردم می‌توانند نقش اساسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اگر احزاب شکل گیرند و برنامه‌های خود را ارائه کنند مردم می‌توانند به داوطلبین احزاب رأی دهند، اضافه کرد: در نهایت احزاب در مقابل مردم و رأی‌دهندگان مسئول خواهند بود، عملکرد احزاب مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و اگر به وعده‌های خود عمل نکرده باشند رویکرد مردم در انتخابات بعدی متفاوت‌تر خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات لرستان بیان کرد: همچنین می‌طلبد که مردم در صحنه‌هایی که خلق می‌کنند و از داوطلبان حمایت می‌کنند قوانین و مقررات را رعایت کنند، اخلاق رعایت شود، فضاسازی نشود و خدایی ناکرده رفتارهای خشنی از کسی در رقابت‌های انتخاباتی صورت نگیرد.

ثمینی با بیان اینکه ما بارها در جلسات مختلف تأکید کرده‌ایم که بی‌طرفی، قانونمندی و سلامت انتخابات کاملاً تضمین شود، افزود: به‌طور حتم با توجه به جلسات و تأکیدات صورت گرفته، این اتفاق خواهد افتاد و در این راستا هم به داوطلبان و هم به مردم استان اطمینان می‌دهیم که با حضور و همکاری خودشان در صحنه، انتخاباتی خوب، با نشاط، سالم و قانونمندی را با کمک مجریان و هیئت نظارت برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: توصیه ما این است که داوطلبان در روزهای اول برای ثبت‌نام حضور پیدا کنند تا نتیجه استعلامات زودتر اعلام شود.