ابراز امیدواری سناتور آمریکایی به اتحاد شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران

گروه جهان الف،   3980911184

یک سناتور ارشد آمریکایی با اشاره به گزارشی در مورد احتمال بهبود روابط عربستان سعودی و قطر، ابراز امیدواری کرده است که جبهه‌ای واحد علیه ایران تشکیل شود.

به گزارش  فارس، «لیندسی گراهام» سناتور ارشد آمریکایی روز دوشنبه ابراز امیدواری کرد که با حل اختلافات موجود میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس، علیه ایران جبهه‌ای متحد در منطقه تشکیل شود. 

روزنامه «وال استریت ژورنال» چند روز پیش گزارش داد که شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر ماه گذشته میلادی در سفری اعلام‌نشده، به ریاض رفته و با مقام‌های سعودی دیدار و گفت‌وگو کرده است.

وال استریت ژورنال این سفر را «جدی‌ترین تلاشی» توصیف کرده که برای پایان دادن به دو سال و نیم قطع رابطه میان کشورهای تحت رهبری عربستان سعودی و قطر انجام گرفته است. 

گراهام با اشاره به این گزارش، در توییتر نوشته است: «امیدوارم این گزارش دقیق باشد. زمان آن است که اختلافات بین عربستان سعودی، قطر و دیگر کشورهای عرب خلیج [فارس] حل شود. این منطقه به انسجام و ثبات نیاز دارد تا با تهدید مشترک ناشی از ایران، مقابله کند.»

عربستان سعودی و چند کشور عربی هم‌پیمانش در سال ۲۰۱۷ با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کردند. در روزهای گذشته منابع مختلفی گزارش داده‌اند که با میانجیگری کویت، تلاش‌های گسترده‌ای برای حل اختلافات میان بلوک تحت رهبری سعودی‌ها و قطر در جریان است.

وال استریت ژورنال نوشته است که شکاف در شورای همکاری خلیج فارس برای دولت آمریکا که در تلاش است تا جبهه‌ای متحد علیه ایران در منطقه ایجاد کند، به یک چالش بدل شده و به همین دلیل واشنگتن این کشورها را برای حل و فصل اختلافات تحت فشار قرار داده است.