خطر بازگشت داعش به عراق همزمان با افزایش ناآرامی ها/ جزئیات حملات سنگین و کم سابقه تروریست ها در استان های دیاله و الانبار+ نقشه میدانی و عکس

گروه سیاسی الف،   3980911151 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
خطر بازگشت داعش به عراق همزمان با افزایش ناآرامی ها/ جزئیات حملات سنگین و کم سابقه تروریست ها در استان های دیاله و الانبار+ نقشه میدانی و عکس

به گزارش گروه بین الملل الف، ناآرامی های دو ماه گذشته در مناطق مرکزی و جنوبی عراق، فرصت را برای هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش فراهم آورد تا یک بار دیگر تجدید قوا کنند و برای ایجاد ناامنی در برخی نقاط وارد عمل شوند.

تحرکات تروریست های داعش از ماه گذشته با حمایت های خارجی به سرکردگی آمریکایی ها، سعودی ها و اماراتی افزایش یافت و در همان گام نخست حملاتی علیه نیروهای عراقی در استان های دیاله تدارک دیده شد که با واکنش قاطع مواجه و ناکام ماند.

عناصر مخفی داعش یک شنبه شب شدیدترین حملات را علیه نیروهای عراقی در استان های الانبار و دیاله انجام دادند و درگیری های سنگینی به وقوع پیوست که نسبت به ماه های گذشته کم سابقه بود و نشان داد تروریست ها با برنامه ریزی کامل به میدان آمده اند و توانسته اند ساختارهای معبوب قدرت خود را تا حدودی با پشتیبانی دولت ها و رژیم های خارجی بازسازی کنند.

شدت حملات شب گذشته هسته های خاموش داعش و چند برابر شدن تحرکان آنان باعث شد هیئت الحشد الشعبی نیز امروز با صدور بیانیه ای نسبت به بازگشت تروریست ها هشدار دهد و اعلام کند که این گروهک تروریستی با سوء استفاده از شرایط به وجود آمده درصدد بازیایی قدرت است.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی داعش در استان دیاله حملات گسترده و شدیدی را از محور شرقی منطقه « المقدادیه» علیه مواضع رزمندگان تیپ 20 بسیج مردمی در حومه شهرک « نفت خانه» در محور منطقه « خانقین» انجام دادند.

به گزارش الف، نیروهای تیپ 20 بسیج مردمی پس از چند ساعت درگیری سنگین و نفس گیر موفق شدند حملات تروریست ها را به طور کامل در این محور دفع کنند و ضربات مهلکی را به آنان وارد کنند.

شهرک « نفت خانه» به دلیل قرار گرفتن در محور شرقی منطقه « المقدادیه» و همچنین دارا بودن منابع نفتی از اهمیت خاصی برخوردار است؛ تروریست های داعش در تلاش بودند با اشغال این شهرک، جاده « مندلی  خانقین» را مسدود کنند.

در جریان درگیری ها در حومه شهرک « نفت خانه» ، 6 تن از رزمندگان بسیج مردمی شهید و 17 تن دیگر نیز زخمی شدند؛ در لیست شهدا نام های « مشتاق المنصوری، حبیب جابر، محمد صباح، سعد الغزالی» دیده می شود و یکی از فرماندهان به نام « احمد التمیمی» زخمی شد.

در حال حاضر، نیروهای بسیج مردمی کنترل منطقه را به طور کامل در دست دارند و در آماده باش کامل هستند تا به هرگونه ای حمله از سوی هسته های خاموش قدرت یافته گروهک تروریستی داعش واکنش نشان دهند.

همزمان گروهی متشکل از نیروهای تیپ « 1، 20 و 23» بسیج مردمی از صبح امروز عملیاتی را از مناطق « حوض تلاب» و « الندا» در شرق استان دیاله برای شناسایی عناصر مخفی داعش آغاز کردند و جست و جوی منطقه به منطقه ادامه دارد.

به گزارش الف، عناصر مخفی داعش شب گذشته نیز حمله وسیعی را علیه ایستگاه دفاعی « هنگ دوم و تیپ الکرمه» بسیج مردمی در محور « الکناطر» از توابع منطقه « الکرمه» در شمال شرق شهر « فلوجه» ترتیب دادند.

رزمندگان بسیج مردمی در این محور نیز پس از درگیری های سنگین توانستند حملات تروریست ها را ناکام بگذارند؛ یک تن از نیروهای بسیج مردمی در جریان دفع حملات در این محور به شهادت رسید.

منطقه راهبردی « الکرمه» دروازه شمال شرق شهر فلوجه محسوب می شود و در شمال منطقه « ابوغریب» نقطه اتصال بغداد - فلوجه واقع شده است و همچنین جاده راهبردی و مهم « التاجی - السقلاویه» از نزدیکی این منطقه می گذرد.

به گزارش الف، تروریست های داعش در تلاش هستند با ایجاد ناامنی و اشغال منطقه راهبردی « الکرمه»، راه را برای نفوذ به شهر فلوجه و نقاط حومه باز کنند چرا که فاصله آنان با غرب بغداد از این محور فقط 35 کیلومتر است و این یک خطر جدی برای پایتخت به شمار می آید.