پایان دومین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم/ چهره‌هایی که برای ثبت‌نام آمدند/ تصاویر و حاشیه ها

گروه سیاسی الف،   3980911044 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

دومین روز ثبت‌نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در وزارت کشور و فرمانداری‌های سراسر کشور و همچنین سفارتخانه­‌ها، کنسولگری­‌ها و نمایندگی‌­های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ۸ صبح امروز (دو شنبه) آغاز شد.

پایان دومین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم/ چهره‌هایی که برای ثبت‌نام آمدند/ تصاویر و حاشیه ها

به گزارش خبرنگار سیاسی الف، امروز دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ دومین روز ثبت‌نام از داوطلبین کاندیداتوری در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است و  ثبت‌نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل در محل وزارت کشور آغاز شد. 

19:00 سیداسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پایان روز دوم نام‌نویسی از کاندیداهای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: تا ساعت 18:30 بعدازظهر امروز، 1844 نفر مجموعا در دو روز گذشته ثبت نام کردند. 11 درصد از مجموع ثبت نامی‌ها از بین بانوان و  89 درصد آقایان هستند.

وی افزود: 3.3 مجموع‌ثبت‌نام‌کنندگان دارای تحصیلات حوزوی هستند. 12.8 تحصیلات دکترا، 76.8 کارشناسی ارشد و 7.1 لیسانس و کمتر از لیسانس را دارا هستند. 

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت:  تعداد دیگری در حال ثبت‌نام هستند که هنوز ثبت‌نامشان  نهایی نشده است. علاوه بر آن تعداد دیگری هستند که کارشناسان و‌ ناظران در حال کنترل مدارک آنها هستند.

17:15 حسین رضازاده، نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی برای ثبت نام نامزدی در انتخابات مجلس یازدهم به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه کرد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: اولویت مجلس یازدهم  رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم است و تروریسم اقتصادی اعمال شده از جانب آمریکا علیه مردم ایران، اولویت رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم را برجسته تر کرده است.

17:00 عبدالحمید خدری نماینده مجلس دهم برای ثبت نام نامزدی در انتخابات مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه بوشهر وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

16:50 محمد شاهی عربلو نماینده ادوار پنجم، ششم و هفتم مجلس برای ثبت نام در انتخابات مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه هشترود به ستاد انتخابات کشور مستقر در وزارت کشور مراجعه کرد.

16:00 محمود احمدی بیغش نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور، در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

14:30سید اسماعیل موسوی با حضور در جمع خبرنگاران آخرین روند ثبت نام نامزد‌های یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

موسوی افزود: تا این لحظه ۶۰۵ نفر از داوطلبان به ستاد ثبت‌نام مراجعه کردند که ۳۸۰ نفر از این داوطلبان ثبت نام نهایی شده است و مابقی در حال ثبت نام هستند یا مدارک آنها در حال بررسی است.

سخنگوی ستاد انتخابات تاکید کرد: در مجموع از روز گذشته تاکنون یک هزار و ۵۵۱ نفر ثبت‌نام کرده اند که یک‌هزار و ۲۶۵ نفر از آن‌ها ثبت نام‌شان نهایی شده است و مابقی هم در حال ثبت نام هستند که تا پایان وقت، اطلاعاتشان در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

موسوی بیان داشت: تاکنون ۹۱ درصد از ثبت نام کنندگان و داوطلبان از آقایان بوده و مابقی از خانم‌ها هستند.

14:00 ولی آذروش نماینده مردم «اردبیل، نمین و نیر» در دوره‌های ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور مستقر در وزارت کشور، جهت نامزدی در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کرد.

13:30 سید شهاب‌الدین صدر نائب رئیس مجلس هشتم و رئیس جبهه «پیشرفت، رفاه و عدالت» برای ثبت نام وارد ستاد انتخاباتی استان تهران شد.

12:30 شکرالله حسن‌بیگی معاون سیاسی استاندار تهران گفت: در روز دوم تا این لحظه در ستاد ثبت نام از داوطلبان از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر، 30 نفر قطعی ثبت نام کرده‌اند.
 

12:00 محمد خدابخشی نماینده مجلس دهم، با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای نامزدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

وی قرار است از حوزه انتخابیه الیگودرز نامزد انتخابات شود.

11:15 محمد عباس‌پور نماینده مجالس چهارم، ششم و هفتم، در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

11:00 توحید نوبخت، فرزند رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس از وزارت کشور در حوزه انتخابیه رشت (استان گیلان) ثبت نام کرد.

10:45 محمدسعید احدیان مدیرمسئول روزنامه خراسان برای ثبت‌نام به وزارت کشور مراجعه کرد.

احدیان در مورد گرایش سیاسی خود اینطور گفت که به جریان اصولگرایی تعلق دارد و در بین اصولگرایان به جریان نواصولگرایی و قالیباف نزدیک‌تر است. اصولگرایان باید در انتخابات مجلس با یک لیست وارد شوند و وحدت کنند.

10:35 نظام ملکشاهی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار تهران امروز در حاشیه بازدید از روند ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی در ساختمان شماره دو فرمانداری تهران، گفت: مدرک تحصیلی تایید شده توسط دانشگاه محل تحصیل مهمترین مشکل متقاضیان ثبت نام در انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس است.  

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار تهران خاطرنشان کرد: روز اول ثبت نام به غیر از مدرک تحصیلی مشکلی در ثبت درخواست متقاضیان نداشتیم. به مراجعان توصیه می کنم که حتما پیش از مراجعه برای ثبت نام، اطلاعیه های منتشر شده در سایت های وزارت کشور، استانداری و فرمانداری را در خصوص انتخابات مطالعه کنند و حتما اصل گواهی استعفا نامه خود را ارائه دهند.  

ملکشاهی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه تهران برآورد ما ثبت نام بالای ۳ هزار داوطلب است، افزود: از همین رو توصیه می کنیم داوطلبان سریعتر برای ثبت نام اقدام کنند و کار خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.  

10:30 سید هادی مقدسی نماینده دوره هشتم با حضور در ستاد انتخابات کشور، در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

10:00 حمیدرضا پشنگ مردم شهرستان‌های خاش، میرجاوه، نصرت آباد و کورین، در ادوار هفتم تا نهم مجلس شورای اسلامی امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: اگر من رای بیاورم تلاش می کنم در راستای توسعه همه‌جانبه کشور و رفع مشکلات اقتصادی کشور و بهبود رفاه مردم در مجلس  اقدام کنم. من حزب ندارم و خادم مردم و پیرو رهبری هستم.

8:00 داوطلبان این انتخابات تا 16 آذر فرصت دارند تا با در دست داشتن مدارک لازم، در انتخابات ثبت‌نام کنند مدت زمان ثبت‌نام در هر روز از ساعت 8 صبح لغایت 18 عصر و به مدت 10 ساعت است.

بنابر اطلاعیه شماره ۲ ستاد انتخابات کشور، داوطلبان می­‌توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با همراه داشتن مدارک زیر به وزارت کشور، فرمانداری­‌های مراکز حوزه­‌های انتخابیه، سفارتخانه­‌ها، کنسولگری­‌ها یا نمایندگی ‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام نمایند.

اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر آن
اصل شناسنامه عکس­دار و یک نسخه تصویر کلیه صفحات آن
یک قطعه عکس ۴*۳ جدید
اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر (حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن)
اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی
اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولین خدمت وظیفه عمومی.

اولین روز ثبت نام انتخابات مجلس یازدهم در وزارت کشور را در اینجا بخوانید.(در اینجا)