کاهش موج آنفلوانزا تا چند روز آینده در اصفهان

گروه حوادث الف،   3980911020

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از اول مهر ماه امسال تاکنون ۸۴۷ فرد مشکوک به آنفلوانزای نوع A در اصفهان بستری شدند که بیماری ۶۸ نفر قطعی شده، ۱۰ نفر در این زمینه جان باختند و پیش‌بینی می‌شود موج بیماری تا چند روز آینده کاهش یابد.

به گزارش فارس، کمال حیدری در گفت‌وگوی رسانه‌ای در خصوص میزان شیوع آنفلوانزا در اصفهان اظهار کرد: از اول مهر ماه امسال تاکنون 847 فرد مشکوک به آنفلوانزای نوع A در اصفهان بستری شدند که بیماری 68 نفر قطعی شده است، همچنین 10 نفر در این زمینه جان باختند، امسال شیوع این ویروس وسیع‌تر از سال‌های گذشته بوده اما پیش‌بینی می‌شود این موج بیماری تا چند روز آینده در استان کاهش یابد.

همه مبتلایان به تزریق واکسن نیاز ندارند

رضا فدایی، رئیس مرکز بهداشت شماره یک اصفهان نیز در ادامه این گفت‌وگوی رسانه‌ای با بیان این‌که سهمیه واکسن آنفلوانزا برای برخی مبتلایان به آن در مراکز درمانی استان آغاز شده، تصریح کرد: وزارت بهداشت داروهایی را در سطح کشور تأمین و توزیع کرده که سهمی از آن به استان اصفهان رسیده است، این واکسن برای همه مبتلایان به این ویروس توصیه نمی‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شماره یک اصفهان با بیان این که همه نیاز به تزریق این واکسن ندارند تأکید کرد: این واکسن به افرادی تزریق می‌شود که به دلیل ابتلا به این آنفلوانزای شدید در بیمارستان بستری شدند یا در صورت سرپایی دارای مشکلاتی از قبل بوده‌اند، در هر صورت وزارت بهداشت تأمین این داروها را در سطح کشور از جمله استان اصفهان حمایت می‌کند.

وی خطاب به مبتلایان به آنفلوانزا توصیه کرد: مبتلایان باید در منزل استراحت و از حضور در مجامع عمومی خودداری کنند، برای عطسه و سرفه از دستمال یک بار مصرف استفاده کنند، اهل خانه از فاصله یک متر بیشتر به مریض نزدیک نشوند.