ابراز خوشبینی کویت درباره پایان بحران شورای همکاری

گروه جهان الف،   3980910197

معاون وزیر خارجه کویت ضمن ابراز خوشبینی درباره پایان بحران شورای همکاری خلیج فارس گفت که نشان‌های مثبتی برای بسته شدن پرونده اختلافات میان اعضای این شورای وجود دارد.

به گزارش فارس، «خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت یکشنبه‌شب درباره پایان بحران شورای همکاری خلیج فارس ابراز خوشبینی کرد و گفت که نشانه‌هایی در این خصوص وجود دارد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه خبری «المیادین»، خالد الجارالله گفت که اکنون سینگنال‌های مثبتی وجود دارد که نشان می‌دهد اختلافات میان اعضای شورای رو به پایان است.

وی که کشورش از ابتدای این بحران سعی کرده نقش میانجی را ایفا کند، افزود: «نگاه ما به طرح‌ها و ابتکار عمل‌هایی که باعث امنیت منطقه خلیج (فارس) شود، مثبت است».

روزنامه «وال استریت ژورنال» هفته گذشته در گزارشی در این خصوص به نقل از منابع مطلع نوشت که وزیر خارجه قطر ماه گذشته میلادی برای گفت‌وگو با مقام‌های سعودی، به ریاض سفر کرده است.

وال استریت ژورنال این سفر را «جدی‌ترین تلاشی» توصیف کرده که برای پایان دادن به دو سال و نیم قطع رابطه میان کشورهای تحت رهبری عربستان سعودی و قطر انجام گرفته است. (جزئیات بیشتر)

عربستان، مصر، امارات و بحرین از حدود دو سال پیش روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده‌اند و ازسرگیری روابط با این کشور را به ۱۳ شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس مشروط کرده‌اند.