جانسون: حزب کارگر مقصر حادثه تروریستی «لاندن‌بریج» است!

گروه جهان الف،   3980910183

نخست وزیر انگلیس حزب کارگر را مقصر آزادی عامل حمله تروریستی «لاندن بریج» در پایتخت این کشور دانست!

به گزارش مهر، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در مصاحبه با بی‌بی‌سی حزب کارگر کشورش را مقصر آزادی عامل حمله تروریستی «لاندن بریج» در پایتخت این کشور دانست!

نخست وزیر انگلیس در این مصاحبه ادعا کرد: مضحک است فردی مانند عثمان خان در حالی که محکومیتش به پایان نرسیده از زندان آزاد می‌شود؛ دلیل اینکه این قاتل در خیابان‌های انگلیس بوده آزادی زودهنگام او است که عامل آن یک حکومت چپ‌گرا است.

وی در ادامه مدعی شد: آزادی قاتل مذکور طبق قانون و براساس طرح آزادی زودهنگام صورت گرفت. این یک واقعیت است. این (قوانین) دستاورد حزب کارگر با حمایت جرمی کوربین و بقیه اعضای این حزب است.

این در حالیست که پلیس انگلیس دیروز هویت مهاجمی که ۲ روز گذشته به عابران در ضلع شمالی پل لندن (لاندن بریج) حمله کرده بود را اعلام کرد.

به گفته پلیس، عامل این حملۀ «تروریستی» فردی ۲۸ ساله به نام عثمان خان بوده که اصالتی پاکستانی داشته است.

بنا بر اعلام رسانه‌های بریتانیا، عثمان خان که قصد بمب‌ گذاری در بورس اوراق بهادار لندن در سال ۲۰۱۰ میلادی با الهام گرفتن از حملات القاعده را داشت، از سوی دادگاه به ۱۶ سال زندان محکوم شده بود. طبق رای دادگاه او باید دست‌کم ۸ سال از مدت محکومیت خود را در زندان می‌گذراند و به این ترتیب سال گذشته پس از پایان این دوران، بطور مشروط از زندان آزاد شد.

بنا بر اعلام رسانه‌های بریتانیا از جمله پیش شرط های آزادی او، استفاده از مچ‌بند الکترونیکی بوده است.

گفتنی است، در روز حادثه جمعه ۲۹ نوامبر، مهاجم درست قبل از ساعت ۲ بعد از ظهر به محل حادثه رفته و به افرادی که در نزدیکی پل لندن (لاندن بریج) حضور داشتند حمله کرده است.
به گفته پلیس علاوه بر زن و مردی که در این حادثه کشته شدند، ۳ نفر دیگر نیز زخمی شدند که همچنان در بیمارستان به سر می‌برند.

مهاجم درنهایت در محل حادثه به ضرب گلوله پلیس کشته شد.