موافقت پارلمان عراق با استعفای عبدالمهدی

گروه جهان الف،   3980910115 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نمایندگان پارلمان عراق با استعفای عبدالمهدی از نخست‌وزیری موافقت کردند.

موافقت پارلمان عراق با استعفای عبدالمهدی

به گزارش تسنیم به نقل از السومریه، نمایندگان پارلمان در نشست فوق العاده امروز یکشنبه با استعفای عادل عبدالمهدی از نخست وزیری موافقت کردند. قبول استعفا با استناد به احکام ماده 75 قانون اساسی صورت گرفت.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق روز جمعه (8 آذرماه) با صدور بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که درخواست استعفای خود را رسماً تقدیم پارلمان خواهد کرد.

 بیانیه عبدالمهدی پس از بیانیه مرجعیت صورت گرفته بود که در آن از پارلمان خواسته بود که به گزینه‌های خود در این زمینه بازنگری کرده و براساس منافع عراق رفتار کند.

در بیانیه آیت الله علی سیستانی مرجع عالی دینی عراق که توسط نماینده ایشان، سید احمد الصافی در خطبه‌های دوم نماز جمعه نجف اشرف قرائت شد، تصریح شده است: با توجه به شرایط دشواری که کشور در آن به سر می‌برد و ناتوانی واضح نمایان شده در تعامل نهادهای ذی‌ربط با تحولات دو ماه اخیر به گونه‌ای که از حقوق حفاظت و از خونریزی جلوگیری کند، از مجلس نمایندگان که دولت کنونی از آن برآمده، درخواست می‌شود که در گزینه‌های خود در این رابطه تجدید نظر و در راستای منافع عراق، حفاظت از خون فرزندان آن و جلوگیری از فرو رفتن کشور به چرخه خشونت، هرج و مرج و ویرانی رفتار کند.