اعتراض مجدد کارگران هفت‌تپه در پی تاخیر حقوق

گروه اقتصادی الف،   3980910100 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

جمعی از کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد، مقابل دفتر مجتمع، تجمع اعتراضی برگزار کردند این درحالی‌ست که سرپرست مجموعه می‌گوید: براساس Time Sheet همیشه دستمزدها یک ماه عقب است و ما هم اکنون فقط یک ماه حقوق عقب هستیم.

اعتراض مجدد کارگران هفت‌تپه در پی تاخیر حقوق

ایلنا نوشت: کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه از تجمع صنفی صبح امروز (۱۰ آذر ماه) خبر دادند.

به گفته آنها؛ امروز کارگران هفت‌تپه نسبت به عدم پرداخت حقوق مهر و آبان اعتراض کردند و بخش‌های مختلف شرکت از جمله کارگران بخش کشاورزی در این اعتراض صنفی شرکت داشتند.

این کارگران با بیان اینکه در روزهای گذشته یک ماه حقوق پرداخت شد، از حضور چند صد نفر در تجمع صنفی امروز خبر دادند.

اسد بیگی (سرپرست مجموعه نیشکر هفت تپه) در ارتباط با تجمع صنفی امروز کارگران می‌گوید: حقوق‌ها را پرداخت کرده‌ایم اما بازهم اعتصاب می‌کنند و کار نمی‌کنند. کارگران ۴۵ روز در اعتصاب بودند و تولید خوابید با این حال، حقوق‌ها پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه براساس Time Sheet همیشه دستمزدها یک ماه عقب است، تاکید کرد: اکنون فقط یک ماه حقوق عقب هستیم؛ همه شرکت‌ها دارند نی برداشت می‌کنند اما ما قادر به برداشت نیستیم چون کارگران در اعتراض و اعتصاب هستند؛ همین اعتصابات مکرر باعث شده در تولید شکر با مشکل مواجه شویم.

اسد بیگی با تاکید بر اینکه ما باید تولید داشته باشیم تا نان بدهیم، ادامه می‌دهد: در ماه‌های گذشته، یک کیلو شکر هم تولید نکردیم، جلوی تولید را می‌گیرند؛ با اعتراضات مکرر، نمی‌گذارند کار شود، نمی‌گذارند اورهال شود. در این شرایط مانده‌ایم با این کارگران چه کنیم؟