جدیدترین خودروی خارجی ناوگان پلیس را بیشتر بشناسید

گروه اقتصادی الف،   3980910008 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

پلیس راهنمایی و رانندگی از جدیدترین خودروی گشت‌زنی خود رونمایی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پلیس راهنمایی و رانندگی از جدیدترین خودروی گشت‌زنی خود رونمایی کرد. تویوتا استیشن راو ۴ که در بازار ایران نیز شاسی بلند محبوبی و گفته می‌شود این خودرو قرار است در ماموریت‌های پلیس در مسیر‌های کوهستانی استفاده شود.

۱. در این زمینه مسئولان پلیس راهور می‌گویند: در راستای افزایش توان تحرک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا و به منظور کنترل ترافیک جاده‌ای در محور‌های کوهستانی و صعب‌العبور، معاونت آماد و پشتیبانی ناجا پس از اخذ مجوز از طریق وزارت دفاع و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران (با هماهنگی ستادکل نیرو‌های مسلح)، تعداد ۱۲۰ دستگاه تویوتا استیشن راو ۴ خریداری کرد.

۲. البته استفاده پلیس راهور از خودرو‌های شاسی بلند تازگی ندارد و پیش از این شاهد استفاده پلیس راه کشور از خودرو‌های دو دیفرانسیلی همانند تویوتا لندکروزر و میتسوبیشی پاجرو و حتی سوزوکی گرند ویتارا برای حضور در جاده‌های کوهستانی و برف گیر کشور بودیم.

۳. خودرویی که پلیس خریداری کرده نسل چهار این شاسی بلند محبوب است و نسل پنجم آن نیز به بازار آمده است. اما نسل چهارم این خودرو اولین نسل آن است که از سال ۲۰۱۳ به صورت عمده به کشور وارد شده و طرافداران زیادی نیز پیدا کرد.

زیر و بم «تویوتا راو ۴» / جدیدترین خودروی ناوگان پلیس را بیشتر بشناسید

۴. این خودرو از پیشرانه ۴ سیلندر ۲۵۰۰ سی سی با قدرت ۱۷۶ اسب بخار بهره میبرد، نیروی این پیشرانه توسط یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به هر ۴ چرخ خودرو انتقال می‌یابد. تویوتا راو ۴ برخلاف اکثر خودرو‌های دو دیفرانسیل پیشین پلیس راهور، فاقد دنده کمکی بوده و انتقال قدرت آن به صورت AWD است.

۵. در سال‌ها و دهه‌های اخیر پلیس ایران چندبار از خودرو‌های شرکت تویوتا استفاده کرده بود که یکی از موارد آن به دهه هفتاد و استفاده از خودرویی مانند تویوتا کریسیدا بود. این خودرو چهارسیلندر بود و قادر بود ۲۰۰ کیلومتر مسافت را طی یک ساعت بپیماید.

در جدول زیر سایر مشخصات این خودرو را مشاهده کنید

زیر و بم «تویوتا راو ۴» / جدیدترین خودروی ناوگان پلیس را بیشتر بشناسید