کوربین: حادثه «لاندن بریج» فاجعه‌ای تمام‌عیار بود

گروه جهان الف،   3980909188

رهبر حزب کارگر انگلیس حمله تروریستی دیروز را فاجعه‌ای تمام‌عیار نامید.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس امروز شنبه به حادثه تروریستی دیروز در لندن واکنش نشان داد.

رهبر حزب کارگر انگلیس در این باره گفت: باید در رابطه با این افراد تحقیقات کامل صورت بگیرد. آشکار است که آنچه صورت گرفته فاجعه‌ای تمام‌عیار بوده است.

«جرمی کوربین» در ادامه خواستار تحقیقات در این باره شد.

این در حالیست که پلیس انگلیس ساعاتی پیش هویت مهاجمی که روز گذشته به عابران در ضلع شمالی پل لندن (لاندن بریج) حمله کرد را اعلام کرد.

به گفته پلیس، عامل این حملۀ «تروریستی» فردی ۲۸ ساله به نام عثمان خان بوده که اصالتی پاکستانی داشته است.

به گفته پلیس، مظنون یک جلیقه انفجاری هم بر تن داشت که بعدا مشخص شد جعلی است.

بنا بر اعلام رسانه‌های بریتانیا، عثمان خان که قصد بمب‌ گذاری در بورس اوراق بهادار لندن در سال ۲۰۱۰ میلادی با الهام گرفتن از حملات القاعده را داشت، از سوی دادگاه به ۱۶ سال زندان محکوم شده بود.  طبق رای دادگاه او باید دست‌کم ۸ سال از مدت محکومیت خود را در زندان می‌گذراند و به این ترتیب سال گذشته پس از پایان این دوران، بطور مشروط از زندان آزاد شد.

بنا بر اعلام رسانه‌های بریتانیا از جمله پیش شرط های آزادی او، استفاده از مچ‌بند الکترونیکی بوده است.

گفتنی است، در روز حادثه جمعه ۲۹ نوامبر، مهاجم درست قبل از ساعت ۲ بعد از ظهر به محل حادثه رفته و به افرادی که در نزدیکی پل لندن (لاندن بریج) حضور داشتند حمله کرده است.
به گفته پلیس علاوه بر زن و مردی که در این حادثه کشته شدند، ۳ نفر دیگر نیز زخمی شدند که همچنان در بیمارستان به سر می‌برند.

مهاجم درنهایت در محل حادثه به ضرب گلوله پلیس کشته شد.