ثبت‌نام جاماندگان یارانه نقدی از اول دی ماه آغاز می‌شود

گروه اقتصادی الف،   3980909146

سخنگوی طرح کمک معیشتی با بیان اینکه از اول دی ماه امکان ثبت‌نام و تقاضای دریافت یارانه نقدی برای افرادی که قبلا انصراف داده بودند و یا جامانده دریافت یارانه بودند انجام می‌شود، گفت: تاکنون ۵ میلیون نفر برای دریافت کمک معیشت حمایتی خانوار ثبت‌نام کردند.

حسین میرزایی در گفت‌وگو با فارس، درمورد امکان ثبت‌نامجاماندگان برای دریافت یارانه نقدی ماهانه گفت: از اول دی ماه سال 98  شهروندانی که قبلا از دریافت یارانه انصراف داده بودند یا در هنگام ثبت‌نام یارانه نقدی جا مانده بودند و یا برای تغییرات ساختاری در خانواده‌ای که ازدواج کرده‌اند و یا برای کسانی که به دلیل وسع مالی در سال‌های 94، 95 و 97 از دریافت یارانه حذف شده بودند می‌توانند با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس 10+ نسبت به ثبت‌نام و درخواست یارانه نقدی اقدام کنند. 

وی گفت: کسانی که از یارانه جا مانده بودند برای اینکه جزء مشمولان قرار بگیرند از اول دی ماه با اسناد و مدارک مثبته به دفاتر پلیس 10+ مراجعه کرده و نسبت به ثبت خانوار جدید خود اقدام کنند؛ بعد از اجرای آزمون وسع مالی نیز به شعب بانک مراجعه کرده و حساب بانکی برای یارانه افتتاح کنند. 

میرزایی گفت : اطلاعات مالی افراد متقاضی در آزمون وسع قرار می‌گیرد که اگر مشمول یارانه شدند یارانه آنها واریز خواهد شد و اگر مشمول نشدند حذف خواهند شد. 

* 4 میلیون درخواست واقعی برای کمک معیشتی ثبت شد

سخنگوی طرح کمک معیشتی درمورد تعداد ثبت‌نامی‌های طرح کمک حمایتی معیشتی گفت: تعداد ثبت‌نام شدگان در سامانه به 5 میلیون نفر رسیده است که 10 درصد از آنها سرپرست خانوار نبوده و تعدادی نیز رکوردهای تکراری و اضافی بوده است و در واقع حدود 4 میلیون درخواست به صورت واقعی در سیستم ثبت شده است. 

وی گفت: توسط سرپرستان خانوار 600هزار مورد ثبت درخواست و اجازه برای بررسی وسع در سامانه انجام شده است. 

سخنگوی طرح کمک معیشتی درمورد اینکه چرا تعداد کمی از درخواست‌ها در سامانه ثبت شده است، گفت: یکی از علت‌ها بررسی دقیق اطلاعات این افراد بوده و عده‌ای صلاح را بر این دانستند که مراحل ثبت‌نام خود را ادامه ندهند اما با این وجود هر کس که درخواست داده است در آزمون وسع تکمیلی شرکت کرده و تا کنون 600 هزار نفر به عنوان مشمول قرار نگرفته‌اند یا به عبارت دیگر وسع مالی بالایی داشتند و یا اینکه مشابه افراد دیگر بوده‌اند. 

به گفته میرزایی با دریافت اطلاعات تکمیلی مالی در مقایسه بین دو خانوار مشابه که هزینه و درآمد برابری دارند آزمون وسع به دقت انجام می‌شود.

* دلیل تاخیر در ارسال پیامک تعداد بالای متقاضیان است

سخنگوی طرح کمک معیشتی درمورد سوال برخی از شهروندان که با وجود ثبت‌نام در سامانه اما پیامکی برای آنها بعد از 3-2 روز ارسال نشده است گفت: مردم نگران نباشند تا 10 روز امکان درخواست در سامانه #6369* وجود دارد که پیامک‌ها در حال ارسال است اما چون تعداد متقاضیان زیاد است در صف دریافت پیامک قرار گرفته‌اند و مردم نگران نباشند زیرا برای همه کسانی که درخواست ارائه کردند پیامک ارسال می‌شود که شما مشمول شده‌اید یا مشمول نخواهید شد.